منوی اصلی
موضوعات وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لينک دوستان
پيوندهاي روزانه
نويسندگان
جستجو
مطالب پيشين
آرشيو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی
ابر برچسب ها
محبوب

 

حضرت امام حسن عسگری علیه السلام می فرمایند که حضرت سجاد علیه السلام فرمودند:

خداوند متعال به موسی علیه السلام وحی کرد که ای موسی مرا محبوب مردم بساز که مرا دوست بدارند و مردم را محبوب من بساز تا آن ها را دوست بدارم

حضرت موسی علیه السلام عرض کرد: بار الها چه انجام دهم؟ خداوند فرمود: ایشان را به نعمت های من آگاه ساز تا من را دوست بدارند زیرا که اگر تو یک بنده فراری را از درگاهم یا یک منحرف از درب خانه مرا به من برگردانی برای تو بهتر است از عبادت صد سال که روزها را روزه بداری و شب ها را بپا خیزی. حضرت موسی علیه السلام پرسید بنده ی فراری تو کیست؟

خداوند فرمود بنده ی معصیت کار سرکش. حضرت موسی علیه السلام پرسیدند گمراه منحرف از تو کیست؟

خدواند عزَّو جلَّ فرمود: کسی که امام زمانش را نمی شناسد به او بشناسانی و یا کسی که امام زمانش را می شناسد ولی از او دور است او را نزدیک سازی و یا با شرایع دینش ناآشناست او را آشنا کنی و به او بشناسانی که به چه وسیله باید خدایش را عبادت کند وچگونه رضای وی را فراهم سازد

سپس حضرت سجاد علیه السلام فرمودند: پس دانشمندان شیعیان را به ثواب بزرگتر و پاداش فراوان تر بشارت دهید زیرا ایشان گمراهان را هدایت می کنند.

«بحار الانوار، ج۲، حدیث ۶»




برچسب ها :

موضوع :
مذهبی , سبک زندگی ,  , 
تقوا یعنی

تقوا یعنی

.

.

.

.

ﻓﯿﻠﻢ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ ﻭ ﺑﮕﺬﺍﺭﯾﺪ ﺟﻠﻮﯼ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ، ﺑﺒﯿﻨﯿﺪ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﯿﺪ ﺍﯾﻦ ﻓﯿﻠﻢ ﺭﺍ ﺟﻠﻮﯼ ﻫﻤﻪ ﭘﺨﺶ ﮐﻨﻨﺪ؟

ﺑﺎ ﻓﺮﺯﻧﺪﻡ ﭼﻄﻮﺭ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﮐﺮﺩﻡ . . . ؟

ﺑﺎﻣﺎﺩﺭﻡ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺣﺮﻑ ﺯﺩﻡ . . . ؟

با همسرم چگونه رفتار کردم . . . ؟

ﺍﮔﺮ ﺣﺎﺿﺮ ﻧﯿﺴﺘﯽ ﺍﯾﻦ ﻓﯿﻠﻢ ﺭﺍ ﺑﻘﯿﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺒﯿﻨﻨﺪ ﯾﻌﻨﯽ ﺧﻮﺏ ﻧﯿﺴﺘﯽ !




برچسب ها :

موضوع :
سبک زندگی ,  , 

 

استاد فاطمی نیا ...

دزدی نزد میوه فروشی آمد. از قیمت میوه پرسید که صدتای آن چند است. میوه فروش پاسخ داد. سپس دزد با سوالات متعدد از قیمت تعداد مختلف، میوه فروش را گیج کرد و پرسید یک دانه چند است؟ میوه فروش پاسخ داد وقتی صد عدد از آن فلان مقدار است، یک عدد که ارزشی ندارد.

دزد گفت پس همان یک عدد را به من بده و میوه را گرفت و دوباره این قضیه تکرار شد و میوه ی دوم را گرفت. درباره ی میوه ی سوم، میوه فروش به خود آمد و مانع به تاراج رفتن مالش شد ...

خوشا به حال آن میوه فروش که در سومین میوه به خود آمد. وای به حال کسی که عمرش را با توجیه "یک شب که هزار شب نمی شود" و امثال این جملات تقدیم شیطان کند ...




برچسب ها :

موضوع :
مذهبی , سبک زندگی ,  , 
کربلا الگوی همیشگی ماست. کربلا مثالی است برای این‌که در مقابل عظمت دشمن، انسان نباید دچار تردید شود. این، یک الگوی امتحان شده‌است. راه حسین علیه السّلام؛ یعنی نترسیدن از خصم و تن دادن به مبارزه.
امام خامنه ای ۱۳۷۱/۰۴/۱۰



برچسب ها :

موضوع :
مذهبی , سبک زندگی ,  , 

 

سعدی می گوید:

شخصی قدرتمند و پهلوان بود و وزنه های سنگینی بلند می کرد، یک روز بخاطر موضوعی ناراحت شد و فریاد می زد؛ حکیمی از آنجا گذشت پرسید: او را چه شده است؟! گفتند: فلانی به او دشنام داده است. حکیم گفت: این شخص، هزار من سنگ را بلند می کند یک مثقال حرف را نتوانست تحمل کند؟!...

در بسیاری از امور جزئی و شخصی، انسان نیاز به استعمال صبر و بردباری دارد. رسول خدا (صلی الله علیه و آله) می فرمایند: سه چیز است که هرکس نداشته باشد، هیچ عملی از او تمام و کامل نیست: ورع و خویشتن داری که او را از نافرمانی خدا باز دارد، اخلاقی که به سبب آن با مردم مدارا کند و حِلم و بردباری که به وسیله آن، رفتار جاهلانه افراد نادان را دفع کند.

استاد فاطمی نیا




برچسب ها :

موضوع :
مذهبی , سبک زندگی ,  , 

حضرت امیرالمؤمنین امام علی (ع) فرمودند :

...

اي بندگان خدا آگاه باشيد که پرهيزکاران هم از دنياي زودگذر و هم از سراي آخرت بهره گرفتند ، با اهل دنيا در دنيايشان شرکت جستند در حاليکه اهل دنيا در آخرت با آنها شرکت نکردند .

در دنيا بهترين مسکن [ ساده ترين مسکن‌ها ] را برگزيدند و بهترين خوراک‌ها [ خوراک ساده و حلال ] را تناول کردند ،

[ با همان زندگي ساده و پاک ] همان لذتي را که متنعمان از دنيا بردند نصيبشان شد و هم آنچه جباران مستکبر از آن برگرفتند بهره آنها گشت.

از اين جهان با زاد و توشه اي وافر و تجارتي پر سود به سوي سفر آخرت شتافتند ،

لذت بي علاقگي به دنيا را در دنياي خويش بردند و يقين کردند که در آخرت همسايگان خدايند : در سرائي که هر چه تقاضا کنند اجابت مي شود و هر گونه لذت در اختيار آنان خواهد بود .




برچسب ها :

موضوع :
سبک زندگی ,  , 

 

به خاطر بسپاریم که ،

همراهی خدا  با انسان مثل نفس کشیدن است ؛

آرام، بی صدا، همیشگی ...




برچسب ها :

موضوع :
سبک زندگی ,  , 

 

مردی به حضور پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) رسید و پرسید: «ای رسول خدا! من سوگند خورده ام که آستانه ی در بهشت را ببوسم، اکنون چه کنم؟» پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: پای مادر و پیشانی پدرت را ببوس، (یعنی اگر چنین کنی، به آرزوی خود در مورد بوسیدن آستانه ی در بهشت می رسی.)

او پرسید: اگر پدر و مادرم مرده باشند، چه کنم؟

پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: قبر آن ها را ببوس.

بوسیدن دست و پای پدر و مادر کبر و غرور را پایین می‌آورد

 




برچسب ها :

موضوع :
سبک زندگی ,  , 
زکات ندادن

 

در اتوبوس نشسته بودم و در افکار خودم غرق بودم که با صدای خانمی که پشت سرم نشسته بود به خودم آمدم و به طور اتفاقی حرفهایش توجهم را جلب کرد که به نفر کناری خود می گفت:

 ای بابا! مگه ما چی داریم که همش میگن خمس مالتون رو بدید، زکات مالتون رو بدید؟ هر جا میرم و طلاهامو میندازم یکی پیدا میشه و بهم میگه این همه طلا داری خمس و زکاتش و میدی؟ من نمیدونم تو این بدبختی و گرونی و سختی زندگی ها دیگه این وسط زکات چیه؟ ما خودمون محتاجیم از کجا بیاریم یه چیزی هم انفاق کنیم؟ من که هرچی پول دستم بیاد میرم طلا میخرم و نگه میدارم که ذخیره و پس اندازی باشه برای فردام.

 وقتی حرفهای زن تمام شد در این فکر بودم که مگر زکات چیزی جز این است که هرقدر در راه خدا انفاق کنیم برکت مال خود را زیاد کرده ایم؟

 

خداوند در آیات 33-34 سوره مبارکه ی توبه می فرمایند :

 و کسانى که طلا و نقره را گنجینه (و ذخیره و پنهان) مى سازند، و در راه خدا انفاق نمى کنند، به مجازات دردناکى بشارت ده! (٣٤)

در آن روز که آن (اندوخته ها) را در آتش جهنم، گرم و سوزان کرده، و با آن پیشانى و پهلو و پشت آنان را داغ مى نهند; (و به آنها مى گویند:) این همان چیزى است که براى خود اندوختید و گنج ساختید! پس بچشید چیزى را که براى خود مى اندوختید! (٣٥)

 

اولین فایده دادن زکات، منظم شدن معیشت و وضع زندگی تهیدستان و فقرا است.

یکی دیگر از فواید زکات، پاک شدن نفس از صفت ناپسند بخل و شفا یافتن از این بیماری است

 

 




برچسب ها :

موضوع :
مذهبی , سبک زندگی ,  , 

 

از نظر اسلام حفظ جان، مال و آبروی مردم و حتی اندیشه آنان محترم است و ریختن آبروی مؤمن گناه بزرگی است. اما متاسفانه گاهی دیده می شود در جامعه احرمت و آبروی اشخاص حفظ نمی شود و با سادگی آبروی مسلمانی را می برند و هیچ توجهی به عقاب دنیوی و اخروی آن و اثرات برجای مانده از آن ندارند.

آبروی مؤمن مانند تمام سرمایه و اعتباری است که در طول زندگی با سختی آن را به دست آورده است. اما این امر مهم که در آیات و روایات اسلامی تأکید بسیاری به آن شده است ممکن است در اثر نادانی و یا غرض ورزی عده ای در یک لحظه از دست برود، چیزی که جبران آن بسیار مشکل است و حتی ممکن است هیچگاه جبران نشود.




برچسب ها :

موضوع :
مذهبی , سبک زندگی ,  , 

 

مردى به حضرت رضا عليه السّلام عرض كرد

كه اندازه ى حُسن خلق چقدر است؟ فرمود همان را كه براى خودت از مردم انتظار دارى همان را براى مردم بگوئى ، سپس عرض كرد پس اندازه ى توكل چقدر است؟

فرمود به جز از خدا از هيچ كس نترسى ، عرض كرد من دوست دارم بدانم كه شما مرا چقدر دوست دارى فرمود:

مراجعه ى به دلت كن به بين تو مرا چقدر دوست دارى من هم همان اندازه تو را دوست دارم.

ارشاد القلوب جلد 1 صفحه 325




برچسب ها :

موضوع :
مذهبی , سبک زندگی ,  , 

 

شما كه بين خودت و خدا اصلاح كرديد اطرافيان شما هم هدايت ميشوند. مي بينيد كه شما عوض شديد آنها هم متاثر مي شوند. اگر خدا به شما چراغي داد كه گذشته هاتونُ ديديد از آن چراغ استفاده كنيد. اگر گذشته هايتان خوب است و هيچ بدي به اهل آسمان و زمين نداريد همه مال خدا بوده، بگو الحمدالله. هر جای خوبی كه ديدی شكر لازم دارد. هر جاي آن هم زيبا نبود استغفار كن. خداي مهربان پاک ميكند. حسابها همه پاك مي شوند. اگر يك وقتی از خدا غافل شدم و خلق خدا را اذيت كردم بايد آن را هم اصلاح كنم. اول بايد بين خود و خدا را اصلاح كنم تا خدا قدرت اصلاح با خلق را به من بدهد. خداوند حق ديگران را از گردن انسان بر نميدارد. انسان در مورد حق الناس بيچاره می شود. مجبور است با خدا آشتي كند. هر كس بين خود و خدا را اصلاح كند، خدا هم بين او با مردم را اصلاح می كند.

عارف ربانی، حاج محمد اسماعیل دولابی




برچسب ها :

موضوع :
سبک زندگی ,  , 

در روايات شيعه امير المؤمنين علي (ع) به امام حسن مجتبي (ع) فرزند گرامي اشان ميفرمايند : ميخواهي چهار صفت مثبت و خوب وماندگار به تو ياد بدهم كه(تو را ) از درمان نجات دهم آقاي زاده ي با معرفت ايشان فرمودند : بله اميرالمؤمنين (ع) .

 هيچ وقت سر سفره ي غذا ننشين مگر اينكه گرسنه ي واقعي باشي و اشتهايت واقعي باشد نه اشتهاي كاذب ، دوم: از سفره بر نخيز مگر وقتي كه باز هم اشتها ي واقعي به غذا خوردن داري اما دست از غذا بكش يعني امتلا معده نشود، پرخوري و بد خوري نباشد . غذا را با عجله نخوريد و خوب بجويد و با آب دهان خوب قاطي شود بعد قورت دهد زيرا هضم غذا سه مرحله دارد مرحله ي مقدماتي هضم غذا در دهان است . با بزاق انزيم هاي دهان مرحله ي دوم هضم در معده و مرحله ي سوم كه هضم نهايي است در كبد است كه جگر سياه است در اين مرحله هضم مقدماتي بايد غذا را خوب جويد با آب دهان خوب مخلوط شود سپس هر كسي كه مي خواهد بخوابد بايد برود دستشويي تخليه ي سموم كند سپس بخوابد (اين قوانين ) يك دستور عملي براي زندگي سالم و فردي و اجتماعي است .

 




برچسب ها :

موضوع :
سبک زندگی ,  , 

«جنگ و صلح» تولستوی مربوط به مقاومت عجیب مردم روسیه است در مقابل حمله‌ی ناپلئون و حرکت عظیمی که مردم مسکو انجام دادند برای ناکام کردن ناپلئون.

دوره‌ سختی برای یک کشور - چه سختی جنگ باشد، چه سختی اقتصادی باشد، چه فشارهای گوناگون سیاسی باشد - دوره‌ی نشان دادن ظرفیت‌هاست؛ که این ملت چقدر ظرفیت دارد، چقدر قابلیت اظهار وجود دارد، چقدر لیاقت بقا دارد. لذا بهترین آثار هنری هم که انسان نگاه میکند، یا بخش‌های زیبای بهترین آثار هنری، مربوط به همین دوره‌های این کشورهاست. شما به آثار داستانی ای که وجود دارد، اگر نگاه کنید، شیرین‌ترین و هنرمندانه‌ترین نوشته‌های هنری و رمانهای بزرگ مربوط به بخش‌هایی است که ملتی دارد کار بزرگی از این قبیل انجام میدهد.

امام خامنه ای۱۳۸۴/۰۶/۳۱




برچسب ها :

موضوع :
سبک زندگی ,  , 

 

در بین سیاسیون و شخصیت های طراز اولی که به عیادت رهبری رفتند، در اکثر موارد رهبری لبخندی رو لب داشتند . . .

اما در این بین ، سه شخصیت لشگری یعنی سردار سرلشکر جعفری ، امیر سرلشگر صالحی و سردار سرتیپ احمدی مقدم وقتی به دیدن حضرت آقا آمدند ، چهره رهبری را کاملا جدی و مستحکم دیدند و بدون خنده !

درستش هم همین است . . . فرمانده کل همیشه باید مقتدر باشد تا فرماندهانش احساس ضعف نکنند و یا خدای نکرده فرماندهان احساس ضعف در فرمانده کل نبینند

 




برچسب ها :

موضوع :
سبک زندگی ,  , 

 

امام علی علیه السلام می فرماید:

هر کس نعمت های خداوند بر او فراوان گردد، نیازمندی ها و مراجعه مردم هم به او زیاد می شود. پس هر کس به وسیله آن نعمت ها، بدان چه خداوند بر او واجب کرده اقدام نماید، نعمت ها و دارایی خویش را در عرصه دوام و پایداری قرار داده است. و هر کسی بدان وسیله، حقوقی که خداوند بر او واجب کرده ادا نکند، نعمت ها و دارایی خویش را در معرض زوال و نابودی قرار داده است.

بحارالانوار، ج71، ص418




برچسب ها :

موضوع :
سبک زندگی ,  , 
تبعیض نژاد

 

غارت منابع حیاتی ملّتها برایشان آسان است. ربودن و اسیر کردن سیاهان، یکی از ماجراهای گریه‌آور تاریخ است‌ که نظام سلطه‌ی آمریکا و امثال آن دوست ندارند این داستان احیا بشود، [که یک نمونه‌اش‌] همین مسئله‌ی غلام و کنیز گرفتن مردم آفریقا است؛ کشتی‌ها را از اقیانوس اطلس می‌آوردند، در سواحل کشورهای غرب آفریقا مثل گامبیا و امثال اینها نگه میداشتند، بعد میرفتند با تفنگ و سلاحهایی که دست مردمِ آن روز از این سلاحها خالی بود، صدها و هزارها پیر و جوان و مرد و زن را میگرفتند، با شرایط بسیار سختی با این کشتی‌ها برای بردگی به آمریکا میبردند. انسان آزاد را که در خانه‌ی خودش زندگی میکرد، به اسارت میگرفتند؛ الان سیاهانی که در آمریکا هستند، از نسل آنهایند. انسانِ امروز چطور میتواند اینها را فراموش کند؟ با همه‌ی این حرفها هنوز هم در آمریکا بین سیاه و سفید تبعیض هست.

آیت الله خامنه ای

۱۳۹۲/۰۸/۲۹




برچسب ها :

موضوع :
سیاسی , سبک زندگی ,  , 

امام صادق (عليه السلام ) فرموده :

((نشستن بر سر سفره ها را طول دهيد كه اين زمان از عمرتان به شمار نمى آيد.))(1)

پس در خوردن عجله نكنيد. عجله در خوردن باعث مى شود كه غذا را خوب نجويد و كار معده را در هضم و جذب غذا دشوار كنيد و در نتيجه ديرتر بخوابيد.

 

در حديثى از امير مؤ منان على (عليه السلام )، خوب جويدن غذا را از چهار كار شمرده شده كه با انجام آنها، انسان از پزشك بى نياز مى شود(2)

 

در حديث ديگرى از همان حضرت ، درست جويدن غذا عاملى براى حفظ سلامتى و در امان ماندن از بيمارى ها دانسته شده است .(3)

 

پس اگر به سلامتى خود علاقه منديد و اگر مايليد خواب راحت و بى دردسر داشته باشيد در خوردن غذا عجله نكنيد و به ويژه شام خود را به آرامى بخوريد.

 

1- جامع الاحاديث ، حديث 43506؛ اطيلوا الجلوس على الموائد فانها ساعه لا تحسب من اعماركم

2- موسوعه احاديث طبيه ، ص 65.

2- همان . 




برچسب ها :

موضوع :
سبک زندگی , طب در اسلام ,  , 
شرابخواری

    نمی دانم تا به حال با تجویز زننده و دور از عقلانیت بعضی از پزشکان برخورده اید؟ اگر مشکل معده دارید، مقداری مشروب با غذا برای شما مفید است. چیزی که خیلی ها با آن مواجه شده اند.آیا نباید به عقل چنین دکتر بی عقلی شک کرد که نمیداند مشروب سیستم عصبی فرد را از کار می اندازد؟

تا به حال به علت بعضی از طلاق ها توجه کردید؟ شکایت همسران از اعتیاد به مشروبات الکلی و مستی های شبانه علت بعضی از جدایی ها می شود.

 

طرز فکری که متأسفانه امروز، بین افراد جامعه مخصوصا جوانان، چه دختر و چه پسر رایج شده است، نوشیدن شراب در مهمانی هایی هرچند کوچک و خودمانی است. چیزی که در گذشته قبحش، حداقل برای زنان و دختران جامعه ما زیاد بود، به عنوان نوشیدنی عادی تلقی شده و نبود آن از کلاس و درجات روشنفکری میزبان می کاهد. باید بگوییم چه یک جرعه، آن هم سالی یکبار؛ چه هر شب، لیوان لیوان، با هم فرقی ندارد. هر دو مرتکب گناه شده و حرام است.

 

شراب، مادر گناهان است.

صفحه حوادث روزنامه ها را که ورق بزنید، عصبانیت های بیش از حد، تجاوز به عنف، سرقت، قتل، تصادفات مرگبار و ... گاهی یک علت یکسان دارند. شرب خمر .

 

در احادیث داریم:

شرابخوار تشنه می میرد، تشنه سر از گور در می آورد، تشنه به دوزخ می رود.( در صورتیکه توبه نکرده باشد)"




برچسب ها :

موضوع :
سبک زندگی ,  , 

یکی از مهمترین واجباتی که خداوند متعال در آیات متعددی اهمیت و ضرورت آن را برای بندگان خود بیان نموده است؛ فریضه‌ی ارزشمند امر به معروف و نهی از منکر است.

با کمی تحقیق و تفحص در خصوص علت سستی افراد در اجرای این حکم الهی می‌توان دلایل و بهانه‌های آنها را این چنین بیان کرد.

1-گناه دیگران به ما ربطی ندارد
 
2-ترس از مواخذه و برخورد

3-خجالت و کم رویی
 
4- با یک گل بهار نمی شود

بعضی افراد نیز عدم تأثیر امر به معروف را بهانه‌ای برای ترک و فرار از انجام این فریضه‌ی الهی قرار می‌دهند. 

5- پاس دادن به دیگران



برچسب ها :

موضوع :
سبک زندگی ,  , 

امیرالمومنین علی (ع) فرمودند:
حكمت 416 روش برخورد با دنيا
(به فرزندش امام مجتبى عليه السّلام خطاب كرد:) چيزى از دنياى حرام براى پس از مرگت باقى مگذار، زيرا آنچه از تو مى ماند نصيب يكى از دو تن خواهد شد، يا شخصى است كه آن را در طاعت خدا به كار گيرد، پس سعادتمند مى شود به چيزى كه تو را به هلاكت افكنده است. و يا شخصى كه آن را در نافرمانى خدا به كار گيرد، پس هلاك مى شود به آنچه كه تو جمع آورى كردى، پس تو در گناه او را يارى كرده اى، كه هيچ يك از اين دو نفر سزاوار آن نيستند تا بر خود مقدّم دارى.




برچسب ها :

موضوع :
سبک زندگی ,  , 
 
امام خمینی :
خرمشهر را خدا آزاد کرد

تا حالا به این موضوع فکر کردید
برای فتح خرمشهر ما چقدر جوان دادیم ؟
.
.
پدر من هر وقت از خرمشهر تعریف میکنه میگه :
بچه های ما با دست خالی میرفتند جلو . .
تقریبا هیچی سلاح نداشتند !
خیلی حرفه . .
.
.
روحشان شاد مردان این بوم و خاک
 
 



برچسب ها :

موضوع :
سبک زندگی ,  , 

از آيت الله بهجت سوال شد:

چه كنيم تا نماز صبحمان قضا نشود؟

در پاسخ فرمودند:

كسي كه باقي نمازهايش را در اول وقت بخواند

خدا او را براي نماز صبح بيدار خواهد كرد




برچسب ها :

موضوع :
مذهبی , سبک زندگی ,  , 

چه اشکال داره به چهره جنس مخالف نگاه کنیم!؟


می بینی، می خواهی، به وصالش نمی رسی، دچار افسردگی میشوی…

می بینی، شیفته می شوی، عیب ها را نمی بینی، ازدواج میکنی، طلاق می دهی.

می بینی، دلباخته می شوی، به وصالش نمی رسی، خودکشی میکنی.

می بینی، با همسرت مقایسه می کنی، ناراحت می شوی، بداخلاقی می کنی.

می بینی، لذت می بری، به این لذت عادت می کنی، چشم چران می شوی،

در نظر دیگران خوار می گردی.

می بینی، لذت می بری، حب خدا در دلت کم می شود، ایمانت ضعیف می شود.

می بینی، عاشق می شوی، از راه حلال نمی رسی، دچار گناه میشوی.

می بینی، دائم به او فکر می کنی، از یاد خدا غافل می شوی، از عبادت لذت نمی بری.




برچسب ها :

موضوع :
سبک زندگی ,  , 


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد