منوی اصلی
موضوعات وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لينک دوستان
پيوندهاي روزانه
نويسندگان
جستجو
مطالب پيشين
آرشيو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی
ابر برچسب ها
غیبت

غیبت انسان را از بهشت محروم می کند

واژه ی غیبت در لغت : عیب کسی را در غیاب وی گفتن – بد گفتن پشت سر کسی

آثار غیبت در دنیا :

1- غیبت سبب رسوایی انسان می شود.

2- غیبت باعث تباهی اعمال نیک می شود.

3- غیبت دین انسان را از بین می برد

4- غیبت کننده از ولایت خدا بیرون است

5- غیبت کننده از بهشت محروم است.

 




برچسب ها :

موضوع :
سبک زندگی ,  , 
استغفار

«هر وقت کسی شما را اذیت کرد و یا از کسی ناراحت شدید،نمیخواهد به کسی بگویید.بلکه استغفار کنید، هم برای خودتان، هم برای کسی که شما را اذیت کرده است.
بگو بیچاره کار بدی کرده است، اگر فهم داشت نمیکرد.
وقتی استغفار میکنی
اگر قلبت حاضر نیست استغفار کند با زبان استغفار کن،آن وقت یکدفعه دلت نرم میشود.
اگر دو سه مرتبه این کار را کردی،دیگر غم نمیتواند شما را بگیرد. چون راهش را بلد هستی.
استغفار "امان گاه" انسان است ،یعنی پناهگاه، وقتی گفتی استغفرالله در پناه خدا هستی.و کجا امن تر و آرامش بخش تر از آغوش خدا.....»

مرحوم حاج اسماعیل دولابی




برچسب ها :

موضوع :
سبک زندگی ,  , 

امام حسن عليه السّلام فرزند گرانمايۀ امير مؤمنان عليه السّلام ، سالار جوانان بهشت، نوادۀ بزرگ پيامبر و يكى از پيشوايان معصوم و گرانقدرى است كه از وجود گرانمايۀ امام مهدى عليه السّلام و ظهور حيات‌ بخش و دگرگونساز او، نويد مى ‌دهد.

و اگر روايات رسيده از آن گرامى، بويژه در مورد حضرت مهدى عليه السّلام از نظر شمار، اندك است {در كتاب گرانقدر معجم احاديث الامام المهدى عليه السّلام با اينكه كوشش در جمع ‌آورى تمام احاديث پيرامون حضرت ولى عصر ارواحنا فداه شده، امّا مجموع رواياتى كه از امام مجتبى عليه السّلام وارد شده از مرز ده عدد تجاوز نمى‌كند. رجوع شود به معجم احاديث الامام المهدى، ج ٣، ص 163 } جاى شگفتى ندارد. نبايد فراموش كرد كه دوران خلافت آن بزرگوار كه از شهادت امير مؤمنان عليه السّلام آغاز گرديد و تا شهادت جانسوز حضرتش ادامه داشت بيش از ده سال نبود و آن هم در جوّى مالامال از رنج و اندوه و نگرانى و فشار، سپرى شد و فرصتى براى حركت فكرى و فرهنگى مورد نظر پيش نيامد.

«معاويه» فرزند آن زن جگرخواره، بر كرسى قدرت تكيه زد و شرايط و اوضاع جارى، او را در جنگ پايان ‌ناپذير و خشونت‌ بار و كور و بى‌ هدفش بر ضدّ خاندان پيامبر، يارى كرد. او در بيت المال مسلمانان را، غاصبانه گشود و بوسيلۀ آن وجدانها را خريد و مزدوران را به خدمت استبداد گرفت، تا از سويى با روايات دروغين و ساختگى، نام نيك و بلندآوازۀ خاندان وحى و رسالت را لكّه ‌دار و وجاهت و معنويّت آنان را درهم شكسته و طهارت و قداستشان را، آلوده سازند. و از دگر سو با سرهم كردن احاديث ساختگى براى «شجرۀ ملعونه» ، فضيلت بتراشند تا بدينوسيله جامۀ پاكى و شرافت بر اندام پليد امويان بپوشانند و خاندان وحى و رسالت را از صحنۀ زندگى جامعه‌ها و هدايت عصرها و نسلها، براى هميشه كنار زنند.

و براستى كه در همۀ ادوار تاريخ، «زر و سيم» در زشت جلوه دادن واقعيّتها، تحريف حقايق و نشر و پخش نارواها، نقش فوق‌العاده‌اى داشته است، بويژه كه با قدرت ظالمانه و خشونت ‌بار نيز همدوش و همراه باشد.
بدينسان مكتب اهل بيت و پيروان آنان در سخت ‌ترين فشار و سركوب و ناامنى و نگرانى، روزگار مى‌ گذراندند و گردبادهاى سياست، افكار و آرزوها را درهم مى ‌نورديدند.
حضرت مجتبى عليه السّلام در شرايط عجيب و مشكلات سهمگين و رنج و مصائب بسيارى مى ‌زيست با اين وصف چگونه زمان مناسبى براى نشر حقايق و بيان واقعيّات مى‌ يافت؟
و كجا امكانات بدو فرصت مى ‌داد تا از امور عظيمى كه تنها دلهاى آرام آنها را مى‌ پذيرد و تنها افكار و انديشه‌ هاى سالم با آنها انسجام مى ‌يابد، سخن گويد؟
امّا با وجودى كه در آن مقطع از تاريخ در مردم گرايش به شنيدن حديث و ضبط آن نبود و هيچ اهتمامى به فراگرفتن دانش از سرچشمۀ پاك و گواراى آن به چشم نمى ‌خورد، با اين وصف امام مجتبى عليه السّلام نويد و ستايش از دوازدهمين امام نور، حضرت مهدى عليه السّلام را وانگذاشت و هنگامى كه از سختى شرايط سخن مى ‌گفت با بهره ‌ورى شايسته از فرصت فرمود :

يعنى: مردم! آيا نمى ‌دانستيد كه هركدام از ما خاندان وحى و رسالت تحت سيطره و حاكميّت طاغوت زمانش زندگى مى ‌كند و بناچار فشار ستم بر او تحميل مى‌ گردد جز «قائم» ما، همو كه روح خدا، عيسى بن مريم، به امامت او نماز مى ‌گذارد، چرا كه خداوند ولادت او را مخفى و شخصيّت او را نهان مى ‌دارد تا هنگامى كه به دستور او ظهور كند، بيعت قدرتمدارى را به گردن نداشته و تحت حاكميّت ظالمى زندگى نكند.
او نهمين امام معصوم، از نسل برادرم حسين است و فرزند بهترين زنان. خداوند در پشت پردۀ غيبت عمر او را به بلنداى آفتاب طولانى مى‌ سازد و آنگاه به قدرت خويش او را در چهرۀ جوانى، كمتر از چهل سال ظاهر مى ‌سازد تا همگان بدانند كه خداوند بر هركارى تواناست.

«. . . أما علمتم أنّه ما منّا أحد الاّ ويقع فى عنقه بيعة لطاغية زمانه الاّ القائم الّذى يصلّى روح اللّه عيسى بن مريم خلفه، فانّ اللّه عزّ و جلّ يخفى ولادته و يغيب شخصه لئلاّ يكون لاحد فى عنقه بيعة اذا خرج ذاك التاسع من ولد اخى الحسين، ابن سيّدة الاماء، يطيل اللّه عمره فى غيبة، ثمّ يظهره بقدرته فى صورة شابٍّ ابن دون اربعين سنة، ذلك ليعلم أنّ اللّه على كل شىء قدير.» بحار الانوار، ج 51، ص 132




برچسب ها :

موضوع :
مذهبی ,  , 

حضرت محمد (ص)

بهترین ازدواج ها آنست که آسان انجام گیرد.

(نهج الفصاحه ، ح 1507)

 

مظهر احسان و جود خالق یکتا علیست / نور بخش ماه و خورشید جهان آرا علیست

در میان کل مردان ز ابتدا تا انتها / در مقام همسری، زیبنده ی زهرا علیست

سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) مبارک باد.

 




برچسب ها :

موضوع :
مذهبی , مذهبی ,  , 

طرحی جدید از 11 سپتامبر.... The new plan of 11 September




برچسب ها :

موضوع :
سیاسی ,  , 

 

یک هدف.........same target
یک برنامه ریز......... same planner
یک طراح........ same designer
یک تاریخ ......same date




برچسب ها :

موضوع :
سیاسی ,  , 
 
 



برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , دانشجو وبسیجی ,  , 




برچسب ها :

موضوع :
-عکس- , دانشجو وبسیجی ,  , 




برچسب ها :

موضوع :
-عکس- , دانشجو وبسیجی ,  , 




برچسب ها :

موضوع :
-عکس- , سیاسی ,  , 

عکس العمل جالب صالحی در مقابل توانایی های سپاه

در حاشیه رزمایش اقتدار ثارالله




برچسب ها :

موضوع :
-عکس- , دانشجو وبسیجی ,  , 

دفتر مقام معظم رهبری با تکذیب شایعه اختصاص درصدی از قیمت تعیین شده خودروها به این دفتر، با توصیه به مسئولان برای اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم در رابطه با ساز و کار قیمت گذاری ها، تأکید کرد: وزارت اطلاعات و دستگاه های ذیربط نسبت به شناسائی عناصری که چنین شایعاتی را با اغراض گوناگون ساخته و منتشر می کنند اقدام و طبق ضوابط قانونی با آنان برخورد نمایند. متن اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
به دنبال انتشار شایعه کذب اختصاص درصدی از قیمت تعیین شده برای خودروها به دفتر مقام معظم رهبری، بدین وسیله به اطلاع مردم شریف ایران می رساند این قبیل شایعات و دروغ پراکنی ها با هدف ایجاد تشویش و بدگمانی و اختلاف بین مردم و مسئولان نظام توسط دشمنان ساخته می شود و متأسفانه بعضی از رسانه های خبری نیز به آن دامن می زنند. لذا صریحا اعلام می شود این شایعه دروغ محض بوده و تا کنون هیچ وجهی از هیچ یک از کالا های تولیدی و وارداتی توسط این دفتر گرفته نشده است و مقام معظم رهبری همواره بر شفافیت قیمت گذاری اطلاع رسانی صحیح به مردم تأکید داشته و دارند. لذا ضمن توصیه به مسئولان برای اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم در رابطه با ساز و کار قیمت گذاری ها از وزارت اطلاعات و دستگاههای ذیربط مؤکدا خواسته شده است نسبت به شناسائی عناصری که چنین شایعاتی را با اغراض گوناگون ساخته و منتشر می کنند اقدام و طبق ضوابط قانونی با آنها برخورد نمایند. اطمینان داریم مردم عزیز ایران با هوشیاری خود جنگ روانی دشمنان را خنثی و با فتنه انگیزی آنان مقابله خواهند نمود.                 دفتر مقام معظم رهبری 23/4/1382
 
 



برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , دانشجو وبسیجی ,  , 
تسنيم/ نتايج جديدترين نظرسنجي نشان مي‌دهد که ميزان حمايت عمومي مردم آمريکا از توافق هسته‌اي دولت اوباما با ايران با افت شديدي روبرو شده و تنها ۲۱ درصد آمريکايي‌ها حمايت خود را از توافق هسته‌اي اعلام کرده‌اند.
 
جديدترين نظرسنجي موسسه "پيو" حاکي است، 49 درصد مردم آمريکا با توافق هسته‌اي اخير دولت آمريکا با ايران مخالف هستند و بيش از 30 درصد آمريکايي‌ها نيز ديدگاه مشخصي در خصوص اين توافق ندارند.
در نظرسنجي اواسط جولاي که بلافاصله پس از اعلام توافق هسته‌اي انجام شد، بيش از 33 درصد آمريکايي‌ها حمايت خود را از توافق اعلام کردند و 45 درصد آنها نيز با اين توافق مخالف بودند. 22 درصد آمريکايي‌ها نيز در آن نظرسنجي ديدگاه مشخص و روشني نداشتند.
موسسه "پيو" اعلام کرد: طي 6 هفته گذشته تعداد آمريکايي‌هايي که از توافق هسته‌اي دولت آمريکا با ايران حمايت مي‌کردند، 12 درصد کاهش داشته است و ميزان مخالفت‌ها نيز از 45 درصد به 49 درصد افزايش يافته است.
توافق هسته‌اي حتي در بين دموکرات‌ها نيز از حمايت کمتري برخوردار شده است. تنها 42 درصد دموکرات‌ها از توافق هسته‌اي حمايت کرده‌اند. اين رقم نسبت به نظرسنجي ‌جولاي 8 درصد کاهش داشته است.
اين نظرسنجي افزود: ميزان حمايت جمهوريخواهان از توافق هسته‌اي نيز از 13 درصد به کمتر از 6 درصد کاهش يافته است. حمايت مستقل‌ها نيز از توافق از 31 به 20 درصد کاهش داشته است.
ايران و قدرت هاي جهاني پس از نزديک به 2 سال مذاکره، 23 تيرماه به جمع‌بندي درباره مذاکرات هسته‌اي دست يافتند. حاميان برجام در آمريکا بر اين باورند که اين توافق مانع از دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي خواهد شد. رژيم بازرسي‌ها از تاسيسات ايران و محدوديت‌هاي اعمال شده بر ظرفيت غني سازي اورانيوم، مهمترين استدلال حاميان برجام به شمار مي رود. از سوي ديگر منتقدان خواستار بازگشت به ميز مذاکره و اعمال تحريم‌هاي شديدتر عليه تهران هستند.
 



برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , سیاسی ,  , 




برچسب ها :

موضوع :
-عکس- , سیاسی ,  , 




برچسب ها :

موضوع :
-عکس- , مذهبی ,  , 
درد دل یک زائر درحرم امام رضا(ع) ****************** آمدم درحرمت تاکه عقیقت بشوم خادم دائمی صحن عتیقت بشوم آمدم درحرمت تاکه دُرم گردانی آمدم درحرمت ریزه خورم گردانی آمدم درحرمت تاکه بگیرم درمان بینوایم بدهی بردل من توسامان آمدم درحرمت تاکه گدایت باشم موردلطف وعنایات خدایت باشم آمدم درحرمت تاکه نگاهم بکنی بی پناهم ضامن آهوپناهم بکنی آمدم درحرمت تاکه سلامی بدهم به کبوترهایت خرده طعامی بدهم آمدم درحرمت تاکه نفس تازه کنم همت ومعرفت خویش تن اندازه کنم آمدم درحرمت مست تولایت شم آگه ازمنزلت ومنسب والایت شم آمدم درحرمت دست مرا ول نکنی گرچه دیوانه شدم یک دمی عاقل نکنی آمدم درحرمت تاکه شفاعت بشوم آمدم درحرمت تاکه هدایت بشوم آمدم درحرمت تاکه گوهرشادی شم ضامنم باشی ومن آهوی این وادی شم آمدم درحرمت شور به جانم بدهی ازکرامات خودت کمی نشانم بدهی آمدم درحرمت تاکه بهاری باشم من مطیع توبوم چه دوست داری باشم؟ آمدم درحرمت گوشه ای جایم بدهی تاکه درمحضرخود اذن لقایم بدهی آمدم درحرمت کمی بهایم بدهی از غذاخانه ی خود کمی غذایم بدهی آمدم درحرمت تا به حریمت نازم آمدم درحرمت شد شروع آغازم آمدم درحرمت سرور عالم باشم آمدم درحرمت تا منم حاتم باشم آمدم درحرمت نوربگردانیم آمدم درحرمت طور بگردانیم آمدم درحرمت صفاومروه بدهی آمدم درحرمت مدینه،مکّه بدهی آمدم درحرمت تاکه صدف باشم من نوکردلبرودلدارنجف باشم من آمدم درحرمت جای رفیع ام ببری آمدم درحرمت تاکه بقیع ام ببری آمدم درحرمت تاکه طلایی بشوم ازسرلطف وکرم کرببلایی بشوم آمدم درحرمت تاکه شوم مولایی زعنایت بشوم زائرسامرایی آمدم درحرمت تاکه شوم نورعین بشوم زائرصحن حرم کاظمین آمدم درحرمت تاکه نباشم من گم بشوم به اذنتان غلام شهربانوی قم آمدم درحرمت تاکه ببینم همه را آمدم درحرمت درک کنم علقمه را آمدم درحرمت زمزمه پیدا بکنم قبرمخفی شده ی فاطمه پیدا بکنم آمدم درحرمت تاکه ببندم عهدی آمدم درحرمت تاکه ببینم مهدی ***************** التماس دعا


برچسب ها :




برچسب ها :

موضوع :
-عکس- , سیاسی ,  , 




برچسب ها :

موضوع :
-عکس- , سیاسی ,  ,