منوی اصلی
موضوعات وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لينک دوستان
پيوندهاي روزانه
نويسندگان
جستجو
مطالب پيشين
آرشيو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی
ابر برچسب ها

پــیک ســعادت داد ایــن بــشارت

تـــــابیده هـــــفتم مــــهر ولایـــت

 

آمـــده ایـــن مـژده از حـــیّ تــبارک

میـــلاد مــوسی بن جــعفر مـــبارک

 

مـــــظهر الطــــاف داور آمــد

هـــفتم وصـــی پــیغمبر آمـــــــد

 

شــد  شکــــوفا  گــل  گـــلزار احــمد

زیــــبا گـــل ســــر سبـــد  مـــــــحمد

 

دارد مــدینه ســـیمای شــادی

ایـــن مـــژده بــر لـــب دارد مــنادی

میـــــلاد مـــیوه قـــلب بـــتول است

رشک  جنت  مــدینة الرسول است

 

وا شد گـــل نــور از نخله طور

شـــد آشـــکارا نــــورٌ عـــلی نـــور

 

عــالم  از  مقدمش  گردیده روشــــن

یـا مـهدی، یـا مـهدی چشم تو روشن

 

از هســتی اش هر بود و نبود است

میــلاد شـاه مُــلک وجـــــود است

 

آمــــد آن مـــظهر الطـــاف داور

فرزند فـــاطمه مــوسی بن جعفر




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , مذهبی ,  , 

 


همواره از ایرانی ها نکته جدیدی را می آموزم
کنس اوکیف در این مراسم که با حضور پرشورا دانشجویان دانشگاه های کازرون همراه بود با بیان اینکه حضور مجددم در ایران را یک سعادتی بزرگ برای خودم می دانم، اظهار داشت: هر وقت که به ایران قدم می گذارم نکته جدیدی را از مردم صلح طلب این کشور می آموزم.
وی خود را یک فرد فراملی دانست و گفت: خالکوبی های موجود در بدن من حاوی نمادهایی است که نشان دهنده این موضوع است که همه انسان ها با هم خواهر و برادرند و نباید خود را محدود به تقسیم بندی های مرسوم کنند.
آمریکا بزرگ ترین قاتل دنیا است
افسر سابق نیروی دریایی امریکا با اشاره به برخی از جنایت های امریکا، تصریح کرد: ایالت متحده امریکا بدون شک بزرگ ترین قاتل دنیا است و نباید به این موضوع افتخار کند

علت آتش زدن پاسپورت آمریکایی
کنس اوکیف در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که پرسیده بود "چرا پاسپورت امریکایی خود را به آتش کشاندی"، گفت: این اقدام من یک اقدام نمادین بود و در واقع می خواستم بگویم که ملیت امریکایی را قبول ندارم؛ چون هر کس که به عنوان یکی شهروند امریکایی به شمار آید می بایست مالیات های زیادی بپردازد و کیست که نداند که این مالیات های صرف کشتار مردم مظلوم جهان می شود؟
اگر کسی فکر کند با لبخند رفتار سیاستمداران امریکایی تغییر می کند، ابله است
وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان مبنی بر اینکه آیا لبخند دیپلمات های ایرانی می توان سیاست های خضمانه امریکا را نسبت به ایران کاهش دهد، گفت: این یک تفکر مضحکانه، خنده دار و ابلهانه است که کسی فکر کند اگر با سیاست مداران امریکایی به گونه نرم  و با خنده رفتار کند رفتار آن ها تغییر خواهد کرد؛ من در امریکا زندگی کرده ام و سیاست مداران کشورم را خوب می شناسم.

ایرانی ها باید در برابر فشارهای غرب عصبانی باشند
تفنگ دار سابق نیروی دریایی امریکا، تاریخ ایران را آکنده از صلح و مهربانی توصیف کرد و بیان داشت: در واقع می توان گفت که اگر شما ایرانی ها در برابر این فشارها و حملات مختلفی که به شما می شود موضع مناسبی نداشته باشید و عصبانی نشوید غیرطبیعی هستید.
در آمریکا مغزها را شستشو می کنند
کنس اوکیف  به سؤال یکی از دانشجویان که منشأ تغییر تحولش را جویا شده بود، اینگونه پاسخ داد: من در امریکا به دنیا آمده ام و رسانه های امریکایی با شگردهای مختلف مغز من و دیگر امریکایی ها را شستشو داده بودند و بر ما باورانده بودند که امریکا بهترین کشور در دنیا است.
وی اضافه کرد: در سن 19 سالگی وارد نیروی دریایی ایالت متحده شدم و بر اساس همان تبلیغات فکر می کردم که به عنوان یک تفنگ دار برای ارزش ها و آرمان های انسانی می جنگم.
تنبیه ناعادلانه در نیروی دریایی موجب شد بیدار شوم
این فعال صلح طلب ضدّ صهیونیست ادامه داد: ما در آمریکا با این باور و عقیده بزرگ می شویم که بزرگترین کشور و ملت کره زمین هستیم و بر این اعتقاد بودم که نیروی دریایی که در آن خدمت می کردم برای سعادت و کرامت انسان می جنگد اما وقتی تخلف مافوقم را گزارش دادم و تنبیه شدم این تنبیه موجب بیداری من شد و به تمام حقایق شک کردم.
کنس اوکیف افزود:  بعد از آن تنبیه ناعادلانه سایه ای از شک و تردید بر روی باورهای من ایجاد شد و بر همه اعتقادات قبلی خود شک کردم که یکی از این موضوعات تبلیغات ضدّایرانی موجود در امریکا بود.
وی تصریح کرد: در ایالت متحده امریکا و اسرائیل حجم تلقین پذیری از همه کشورهای جهان بیشتر است.

چهره ایران در رسانه های امریکایی با حقیقت فاصله زیادی دارد
این افسر سابق امریکایی گفت: رسانه های امریکایی چهره ای مشمئزکننده و کاریکاتوری را از ایران و کشورهای مسلمان به نمایش می گذارند که با حقیقت فاصله زیادی دارد.
کنس اوکیف با انتقاد از سیاست های نظامی ایالت متحده امریکا گفت: نیروهای دفاعی امریکا همواره هجومی عمل کرده اند که بر خلاف آن چیزی است که بیان می شود اما در تاریخ چند صد ساله اخیر ایران حتی یک هجوم سراغ نداریم.
مردم آمریکا در حال بیدار شدن هستند
وی با بیان اینکه هر آنچه را فکر کنم حقیقت است را به زبان می آورم، خاطرنشان کرد: برایم مهم نیست دیگران در خصوص من چه فکر می کنند البته مردم امریکا در حال بیدار شدن هستند و کم کم خودشان را از چرخه دروغ بیرون می آورند.
رهبر ایرانی مصداقی مناسب از ارتباط مناسب بین دین و سیاست است
این چهره صلح طلب ضدّصهیونیست با بیان اینکه در امریکا دولت و کلیسا از هم جدا هستند، اظهار داشت: زمانی دین می تواند در خدمت سیاست باشد که آن دین فاسد نشده باشد و مسیحیت امروز قادر به این کار نیست.
 کنس اوکیف القاعده، داعش و جبهه النصره را نمونه هایی از استفاده دین و مذهب فاسد در سیاست دانست و گفت: در بین رهبران مذهبی سیاسی دنیا تنها در ایران مشاهده کرده ام که دین و سیاست ارتباط مناسبی با هم دارند و حرام دانستن استفاده غیرصلح آمیز از انرژی هسته ای، نمونه ای از این ارتباط درست است چون رهبر فعلی و پیشین ایران نمونه یک فرد مذهبی، مردمی، صادق، سیاستمدار و شجاع هستند.


رهبران ما عروسک های خیمه شب بازی هستند/ ما از داشتن رهبری همچون رهبر شما محروم هستیم

وی در خصوص مشی سیاستمداران غربی و به خصوص حکام آمریکا خاطرنشان کرد: برای ما سخت است که بتوانیم تصور کنیم رهبری داشته باشیم که باعث افتخار ما باشد، رهبران ما در غرب عروسک های خیمه شب بازی هستند،ما به رهبرانمان احترام نمی گذاریم چون قابل احترام نیستند و شما رهبری دارید که ساده زیست و صادق است و به چیزی که می گوید عمل می کند و این مسئله برای ما قابل درک نیست چون از داشتن چنین رهبری محروم هستیم.

ایران تبدیل به مدلی برای کشورهای جهان شده است
این افسر سابق نیروی دریایی امریکا در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که خواستار مقایسه ایران با سایر کشورها شده بود، گفت: ایران به عنوان یک کشور ضدّامپریالیست و مقاوم در برابر نظام موجود جهان به منزله یک نماد به شمار می رود و تبدیل به مدلی برای دیگر کشورهای آزاده شده است.
اگر مردم غرب با ایران واقعی آشنا شوند به ایرانی ها احترام خواهند گذاشت
وی با اشاره به سانسورهای موجود در کشورهای غربی، تصریح کرد: تبلیغات و رسانه های یک طرفه موجود در امریکا مانع از درک حقیقت می شوند و اگر روزی مردم غرب با ایران واقعی آشنا شوند بدون شک احترام زیادی به کشور شما خواهند گذاشت.
میزان نفوذ ایران در جهان زیاد است
کنس اوکیف میزان نفوذ ایران در کشورهای جهان را توجه ارزیابی کرد و خاطرنشنان کرد: نفوذ فعلی ایران در جهت مثبت است که بیهتر هم می توان باشد.

به عنوان یک امریکایی شرمنده ایرانی ها هستم
این نظامی سابق امریکا با بیان اینکه ما غربی ها باید خیلی از چیزها را از ایرانیان بیاموزیم، ابراز داشت: منِ امریکایی باید از فشارهای ناجوانمردانه ای که از طرف کشورم به شما می شود شرمنده باشم.
در امریکا برای منتقدان محدودیت های زیادی ایجاد می شود
وی با اشاره به وجود محدودیت هایی که در امریکا نصیب منتقدان می شود، خاطرنشان کرد: خیلی از افراد منتقد و معترض به نظام حاکم امریکا زندانی هستند که باعث شده من در لندن زندگی کنم و حرف هایم را از طریق رسانه های آزادی همچون پرس تی وی به جهانیان بزنم.
دولت ایران با پذیرش برجام به ناعدالتی بزرگی تن داد
کنس اوکیف در پاسخ به این سوال که اگر به جای مذاکره کننده های ایرانی بودی، برجام را امضاء می کردی یا خیر؟، گفت: من اگر به جای مذاکره کننده ایرانی بودم تنها در صورتی این محدودیت ها را می پذیرفتم که اسرائیل هم آن را بپذیرد و امضا کند که این پاسخ اوکیف با تشویق ممتد دانشجویان همراه بود.
آمریکا از طریق برجام به دنبال نفوذ در ایران است

تفنگ دار سابق ایالت متحده امریکا با بیان اینکه دولت ایران با پذیرش برجام به یک بی عدالتی بزرگ تن در داده است، تصریح کرد: بدون شک امریکا به دنبال نفوذ در عرصه های مختلف به ایران است.
کسانی که در کشور شما به دنبال ارتباط با آمریکا هستند یا احمقند یا خائن
در ادامه یکی از دانشجویان از این نظامی سابق امریکایی پرسید که نظر شما در خصوص برخی در کشور ما که حل معضلات مختلف کشاورزی، علمی، فرهنگی و اقتصادی کشور را در گرو ارتباط با غرب می دانند، چیست که وی پاسخ داد: به نظر من اگر کسانی در کشور شما این عقیده را داشته باشند یا احمق و یا خائن هستند که در کشور شما حضور دارند.
وی توضیح داد: سیستم کشاورزی موجود در امریکا از طریق تغییر در ژن های مواد غذایی جنایت به بار می آورند و در واقع در کار خدا دخالت می کنند، آیا در کشور شما هم کسانی می خواهند در کار خداد دخالت کنند؟!، سیستم بهداشتی و سلامت در غرب فاسد است و تعداد افرادی که از طریق داروها کشته می شوند بسیار زباد است؛ در امریکا از علم و تکنولوژی استفاده های نادرست در جهت کشتار مردم صورت می گیرد آیا این گروه در کشور شما هم به دنبال کشتار مردم بی گناه هستند؟! رسانه های امریکایی تبدیل به فاحشه خانه هایی برای انجام کثیف ترین کارها شده اند آیا کسانی در ایران به دنبال این موضوع هستند؟!
وی در پایان یادآور شد: ایران همواره کشوری صلح طلب بوده و به واسطه تبلیغات سوء رسانه های غربی جنگ طلب معرفی شده است.
گفتنی است وی در ابتدای ورودش به سالن اجتماعات بر روی پرچم امریکا و اسرائیل عبور کرد.
این همایش با شعار مرگ بر امریکای دانشجویان پایان یافت.

 




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , سیاسی ,  , 

 

متن شایعه

" سقوط جرثثقیل مسجدالحرام
کامنتهای مردم در مورد این ماجرای جرثقیل توی سایتهای خبری مثل رادیوفردا و بی بی سی که کامنتها رو سانسور نمیکنن خیلی جالب و قابل تأمل هست. تعدادی از کامنتهای مردم:
- اگه این اتفاق توی یک کنسرت موسیقی می افتاد الان ملاها چنان با آب و تاب از آتش خشم خداوند سخن می گفتند که نگو حالا توش موندن و صداش رو درنمیارن
- مگر میشود که میزبان خدا باشد و مهمانان خود (حاجی ها) را به قتل برساند؟
- آیه قرآن هست که هیچ برگی بدون اذن خدا به زمین نمی افته. یعنی حالا خدا خودش میخواسته حاجی ها رو در حال نماز تو خونه خودش له کنه؟
- تو کشورهای اسلامی خیلی وقته از خدا خبری نیست! من که چند ساله منتظرم یه نشونی چیزی ازش ببینم! لابد برم به آفرینش نگاه کنم تا نشانه هایش هویدا شود!
- در ایران که طوفان و زلزله میشود میگویند مردم از بس گناه میکنند خدا بلا نازل میکند. حالا در خانه خدا چه اتفاقی افتاده که اینبار خدا بلا را بر خانه خود نازل کرده است؟ نکند مردم در خانه خدا هم گناه کرده باشند؟
- خدا فقط تو افسانه های قدیمی معجزه میکنه. وگرنه هیچ اثری از معجزه خدا در زمانی که امکان ثبت وقایع فراهم شد تا حالا دیده نشده و در آینده هم دیده نخواهد شد. خدایی که در افسانه های قدیم برای حفظ چند دیوار سنگی به نام کعبه که اون زمان بت خونه بوده مرغ های ابابیل را فرستاده و لشکر فیل را نابود کرده چطور الان نمیتونه یا نمیخواد از جان مومنین خودش حفاظت کنه!
- چطور 70 هزار فرشته رو توی جنگ بدر به کمک مسلمانها فرستاد، یه دونشون رو نفرستاد زیر جرثقیل رو نگه داره؟ یا حداقل به سمت مخالف بندازه که نیفته رو سر نمازگزارها؟
- بازم خدا رحم کرد که خدا خودش خونه نبود وگرنه الان زبونم لال بدون خدا شده بودیم
- یه جای کار میلنگه. جرثقیل خود به خود نمی افته. احتمالا خدا یه چیزی میدونسته که این کارو کرده، مطمئنم این ادما یا کار بدی کردن یا قرار بوده بکنن!
- چرا خدا کمک نکرد؟ مگه خونه خودش نیست؟
- اگر آنجا خانه خداست، چرا خدا بایستی طوفانی بفرستد که خانه اش را ویران و مهمانان حرم مقدسش را قتل عام کند؟ یکجای کار می لنگد
- ریختن خون در مسجدالحرام حرام است! چطور خدا اینو نمیدونست؟"

 

پاسخ شایعه

1. شبهات متن بر مغالطه استوار بوده و داده های صحیح و غلط آمیخته شده اند تا نتیجه غلط و دلخواه "کافران" به مخاطب القا شود!

2. بلایا و حوادث، لازمه جهان مادی اند و همیشه دلیل یکسانی ندارند؛ فهم ناقص، سوء استفاده از اختیار، ساخته شدن، تنبه و بیداری، امتحان و آزمایش، کفاره گناهان و... علل مختلف بلایا هستند که تشخیص و تعیین مصداق آنها کار هر کسی نیست!

3. در نظام هستی همه تحولات با اذن و مشیت الهی انجام می‌شود، اما به معنای نفی اختیار انسان و رفع تاثیرات اعمالش نبوده و چنین حوادثی غالبا ناشی از خطاهای سهوی یا عمدی انسانی است. حضور و فعالیت جرثقیل در موسم حج ، ایراد فنی یا دستکاری آن و... دلایل این امر هستند؛ پس خداوند باعث این حادثه نبوده و حرمت مسجدالحرام را نیز نقض ننموده است!

4. نشانه های خدا در سرزمینهای اسلامی و غیراسلامی، طبیعت، آفرینش انسان و... قابل رویت و درک است؛ اما عده ای تنها به دنبال بهانه برای انکار آن بوده و در کلام خداوند اینگونه توصیف شده اند:
... و اگر تمام نشانه‏ های حق را ببینند، ایمان نمی‏ آورند! "سوره انعام آیه ۲۵"

5. معجزه حقیقتی غیرقابل انکار و مختص انبیاء است و کرامت نیز امری چون معجزه و در اختیار امامان و اولیای الهیست که مختص به زمان حیاتشان هم نیست. نمونه زنده معجزه یعنی قرآن مجید تا قیامت جلوه گری می کند. 

6. مکه در طول تاریخ حوادث مختلفی را شاهد بوده و جلوگیری از تمام آنها سنت الهی نبوده است؛ در حمله ابرهه اصل کعبه و شریعت الهی در خطر بود، پس امداد الهی به یاری کعبه آمد اما در سایر موارد حتی با وجود خسارتهایی به کعبه،  اصل دین تهدید نمیشد و امدادی رخ نداد.

7. اینکه خداوند جلوی برخی از شرارتها و حوادث را نمی گیرد، به معنای راضی بودن او از آن موارد یا ناتوانی اش در برطرف کردنشان نیست، بلکه گاهی ضرورت هایی بالاتر جلوی دخالت مستقیم خداوند در برطرف شدن این امور یا مانع تحقق شدن این بلایا را می گیرد.
چنانکه در مصائب انبیاء و امامان شاهد بوده ایم.




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , دانشجو وبسیجی ,  , 
 
 



برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , دانشجو وبسیجی ,  , 

دفتر مقام معظم رهبری با تکذیب شایعه اختصاص درصدی از قیمت تعیین شده خودروها به این دفتر، با توصیه به مسئولان برای اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم در رابطه با ساز و کار قیمت گذاری ها، تأکید کرد: وزارت اطلاعات و دستگاه های ذیربط نسبت به شناسائی عناصری که چنین شایعاتی را با اغراض گوناگون ساخته و منتشر می کنند اقدام و طبق ضوابط قانونی با آنان برخورد نمایند. متن اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
به دنبال انتشار شایعه کذب اختصاص درصدی از قیمت تعیین شده برای خودروها به دفتر مقام معظم رهبری، بدین وسیله به اطلاع مردم شریف ایران می رساند این قبیل شایعات و دروغ پراکنی ها با هدف ایجاد تشویش و بدگمانی و اختلاف بین مردم و مسئولان نظام توسط دشمنان ساخته می شود و متأسفانه بعضی از رسانه های خبری نیز به آن دامن می زنند. لذا صریحا اعلام می شود این شایعه دروغ محض بوده و تا کنون هیچ وجهی از هیچ یک از کالا های تولیدی و وارداتی توسط این دفتر گرفته نشده است و مقام معظم رهبری همواره بر شفافیت قیمت گذاری اطلاع رسانی صحیح به مردم تأکید داشته و دارند. لذا ضمن توصیه به مسئولان برای اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم در رابطه با ساز و کار قیمت گذاری ها از وزارت اطلاعات و دستگاههای ذیربط مؤکدا خواسته شده است نسبت به شناسائی عناصری که چنین شایعاتی را با اغراض گوناگون ساخته و منتشر می کنند اقدام و طبق ضوابط قانونی با آنها برخورد نمایند. اطمینان داریم مردم عزیز ایران با هوشیاری خود جنگ روانی دشمنان را خنثی و با فتنه انگیزی آنان مقابله خواهند نمود.                 دفتر مقام معظم رهبری 23/4/1382
 
 



برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , دانشجو وبسیجی ,  , 
تسنيم/ نتايج جديدترين نظرسنجي نشان مي‌دهد که ميزان حمايت عمومي مردم آمريکا از توافق هسته‌اي دولت اوباما با ايران با افت شديدي روبرو شده و تنها ۲۱ درصد آمريکايي‌ها حمايت خود را از توافق هسته‌اي اعلام کرده‌اند.
 
جديدترين نظرسنجي موسسه "پيو" حاکي است، 49 درصد مردم آمريکا با توافق هسته‌اي اخير دولت آمريکا با ايران مخالف هستند و بيش از 30 درصد آمريکايي‌ها نيز ديدگاه مشخصي در خصوص اين توافق ندارند.
در نظرسنجي اواسط جولاي که بلافاصله پس از اعلام توافق هسته‌اي انجام شد، بيش از 33 درصد آمريکايي‌ها حمايت خود را از توافق اعلام کردند و 45 درصد آنها نيز با اين توافق مخالف بودند. 22 درصد آمريکايي‌ها نيز در آن نظرسنجي ديدگاه مشخص و روشني نداشتند.
موسسه "پيو" اعلام کرد: طي 6 هفته گذشته تعداد آمريکايي‌هايي که از توافق هسته‌اي دولت آمريکا با ايران حمايت مي‌کردند، 12 درصد کاهش داشته است و ميزان مخالفت‌ها نيز از 45 درصد به 49 درصد افزايش يافته است.
توافق هسته‌اي حتي در بين دموکرات‌ها نيز از حمايت کمتري برخوردار شده است. تنها 42 درصد دموکرات‌ها از توافق هسته‌اي حمايت کرده‌اند. اين رقم نسبت به نظرسنجي ‌جولاي 8 درصد کاهش داشته است.
اين نظرسنجي افزود: ميزان حمايت جمهوريخواهان از توافق هسته‌اي نيز از 13 درصد به کمتر از 6 درصد کاهش يافته است. حمايت مستقل‌ها نيز از توافق از 31 به 20 درصد کاهش داشته است.
ايران و قدرت هاي جهاني پس از نزديک به 2 سال مذاکره، 23 تيرماه به جمع‌بندي درباره مذاکرات هسته‌اي دست يافتند. حاميان برجام در آمريکا بر اين باورند که اين توافق مانع از دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي خواهد شد. رژيم بازرسي‌ها از تاسيسات ايران و محدوديت‌هاي اعمال شده بر ظرفيت غني سازي اورانيوم، مهمترين استدلال حاميان برجام به شمار مي رود. از سوي ديگر منتقدان خواستار بازگشت به ميز مذاکره و اعمال تحريم‌هاي شديدتر عليه تهران هستند.
 



برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , سیاسی ,  , 

  اینشتین شیعه !

 آیا می دانید که اینشتین که یهودیان او را مایه ی فخر و مباهات خودشان میدانند توسط آیت الله بروجردی قدس سره به آیین تشیع مشرف شده بود !

در مورد مرگ مشکوک اینشتین و مرگ مشکوک همه شخصیتهایی که با اینشتین در نگارش آخرین کتابش همکاری کردند چه میدانید

 آخرین کتاب اینشتین ، نگارشات اینشتین با مرجع عالیقدر تشیع (آیت الله بروجردی) بوده

چرا باید این کتاب حدود نیم قرن مخفی مانده و صندوق امانات سری انگلیس به بهانه پرهیز از ایجاد یک رولوشن ( انقلاب خطرناک مذهبی) اجازه تکثیر این اثر علمی – مذهبی را تحت هیچ شرایطی به ما نمیدهد

 

 

 

پاسخ شایعه

1. شایعه شیعه شدن انیشتین چند سال قبل دامن زده شد و با دلایل مختلفی تکذیب شد ؛ با شیوع مجدد آن ، از زوایای جدیدی به بررسی و رد این مطلب می پردازیم .

2. داستان انیشتین تنها یک قسمت از داستانهای سریالی کذبی است که برخی شخصیتهای مشهور را شیعه قلمداد می کند . این ادعاهای بی سند توسط وبلاگ فردی با نام مستعار "اسکندر جهانگیری" ، مدعی سکونت کانادا، مطرح و منتشر شد . در این وبلاگ انیشتین ، نیلز بور ، فلمینگ ، کندی و ... شیعه معرفی شده اند !

http://www.islam-einstein.com

3. موارد مغایر با عقل، علم و تاریخ که در همه این داستانها به صورت مشابهی تکرار شده و آنرا شبیه داستان های جاسوسی کرده است، شامل موارد زیر می باشد:
* همگی افراد، شخصیتهای مشهور آن دوران هستند اما ارتباطی نداشته اند !
* همگی رساله ای در اثبات حقانیت تشیع دارند !
* همگی به شکلی مرموز از دنیا رفته اند .
* همه داستانها با مکانهای مخفی و یک عتیقه فروش یهودی مرتبط است .
* به شکل عجیبی خاندان پهلوی و شخص شاه در عرصه نشر فرهنگ تشیع و تغییر مذهب شخصیتها فعال هستند !
* اسناد و مدارک تمام ادعاها ازبین رفته یا به آنها دسترسی نداریم و هیچ شاهدی وجود ندارد !
* فردی خیالی به نام "پرفسور ابراهیم مهدوی" محور همه ماجراهاست .
* فقط نویسنده (اسکندر جهانگیری) به افراد و اسناد دسترسی و از آنها اطلاع دارد !

4. چرا نامه ها و کتاب ادعا شده در دسترس نیست و نتایج تطبیق خط و تعیین اصالت در کجا و چه تاریخی انجام و گزارش شده است ؟!

5. فردی به نام پروفسور ابراهیم مهدوی یافت نشد . اما جالب اینجاست که صندوق امانات خیالی او، محل نگهداری اسناد بسیاری از داستانهای تخیلی است !

http://www.khabaronline.ir/detail/233390/weblog/jafarian

6. فرزند آیت‌الله بروجردی نیز ارتباط مستقیم این دو نفر و وجود اسناد و مدارک مرتبط را تکذیب کرده اند .

http://www.tarikhirani.ir/fa/news/All/bodyView/2150/index.html

7. این مقاله از نظر علمی فاقد اعتبار است؛ چرا که هیچ سند معتبر و قابل بررسی برای اثبات ادعاهایش ارائه نكرده است . حتّی یك نامه از مکاتبات انیشتین و آیت الله بروجردی در دست نیست و هیچ شاهدی برآن وجود ندارد .

8. همکاری و ارتباط دستیار فلمینگ که یک پزشک بود و نیلز بوهر شیمیدان با انیشتین در تهیه این کتاب (رساله!) نه تنها در منبعی یافت نشد بلکه با تخصص و فعالیتهای انیشتین هم فاصله دارد !

9. در رد ادعای مرگ مرموز این افراد همین بس که اگر جریان حرفه ای و خطرناکی در صدد حذف شهود باشد سریعا این کار را انجام می دهد تا از افشای رازش مصون باشد نه در بازه زمانی 40 ساله !

10. انیشتین آنقدر جسور بود که با نظریه نسبیت ، فیزیک نیوتنی را به چالش کشید ؛ پس چگونه بپذیریم از ابراز مسلمانی خود واهمه داشته است ؟!

11. ادعای خرید رساله با همکاری کمپانیهای بزرگ آنهم فقط به دلیل هم ملیت بودن با او ، با عقل در تضاد است ! با فرض صحت ماجرا چرا هیچ کدام درخواست تملک اصل رساله را نداده اند و آن را به افرادی با ملیت دیگر هدیه کرده اند !

12. انیشتین و پرفسور حسابی تنها یک یا حداکثر ۲ دیدار داشته اند و ارتباط صمیمانه آنها و خطابهای مکرر "حسابی عزیز" صحت ندارد .

http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=96777

13. این داستانها در پوشش تکریم دین ، با دادن نقشهای دروغین به خاندان پهلوی در صدد تطهیر چهره آنها از یک سو و مخدوش کردن مکتب تشیع از سوی دیگر هستند . مکتب تشیع از گذشته تا امروز دارای چنان مفاخر بزرگیست که برای اثبات حقانیت خود بی نیاز از داستان سرایی و کسب اعتبار با شخصیتهای علمی و سیاسی است .

14. حمیدرضا پهلوی به استناد اسناد ساواک فردی هنجارشکن ، شدیدا فاسد ، معتاد ، قاچاقچی مواد مخدر و از نظر درس و معلومات بسیار ضعیف بوده است !
حمید رضا و علی رضا پهلوی هرگز با مرجع بزرگ شیعیان مرتبط نبودند ، و مترجم هم نبودند ، خصوصا مترجم کتابی چون بحارالانوار ! آنها کاملا با دین بیگانه بودند .

http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=222482

15. برخلاف تلاش شایعه ، نه تنها شاه و خاندان پهلوی در حمایت از دین ومذهب مردم کاری نکردند، بلکه دین ستیزی و مخالفتهای علنی آنها با احکام دین عامل زوال سلطنت پهلوی بود .

http://pahlaviha.pchi.ir/show.php?page=contents&id=13

 




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , دانشجو وبسیجی ,  , 

یک عده میگویند تاریخ به احترام محمد جواد ظریف خواهد برخاست

و یک عده دیگر میگویند تاریخ در قضاوت خود ظریف را کنار فتحعلی شاه به هنگام امضای ترکمانچای قرار خواهد داد...
 
❗فارغ از اینکه تاریخ مقابل چه کسی نشست و برخاست کند قطعا هیچگاه شرافت کسانیکه بعد از توافق هسته ای به خیابان ها بریزند و محدود شدن قدرت کشورشان را جشن بگیرند تایید نخواهد کرد...قطعا بدترین قضاوت تاریخ برای کسانیست که نه میدانند سیاست چیست نه میفهمند جشن گرفتنشان برای توافقی که یکبار هم طوطی وار نخواندند چقدر شرافت ملیشان را برای خنده اجنبی به حراج میگذارند!
این توافق چه خوب باشد چه بد باشد ...دستاورد نیست،یک عقب نشینی است(ولو تاکتیکی) و ملتی که از عقب نشینی خود جشن و پایکوبی بگیرد دشمنش را تشویق به حمله بعدی میکند...هرآنچه دستاورد و حاصل مقاومت است جشن دارد نه عقب نشینی!
پ.ن:این تحریم ها هرکسی را بدبخت کرد،هر کارگری را بیکار کرد و دست هر بیماری را از دارو دور کرد برای جماعت شمال تهران کم خیر و برکت نداشت...کم کسانی را یک شبه شاسی بلند و پورشه سوار نکرد.تاریخ راجع به جشن مزورانه شمال نشینان تهران در لحظاتی که کارگران جنوب تهران میخوابیدند تا فردا بخاطر تاخیر از کارشان اخراج نشوند هم قضاوت خواهد کرد...
 

 




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , سیاسی ,  , 
 

 
چه توافق بشود چه نشود امنیت اسرائیل تأمين نخواهد شد
 
چه توافق بشود چه نشود اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود
 
چه توافق بشود چه نشود آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
 
چه توافق بشود چه نشود آمریکا همان شیطان بزرگ است
 
چه توافق بشود چه نشود آمریکا دشمن شماره یک انسان و اسلام است
 
چه توافق بشود چه نشود ملت ایران جنایات آمریکا را فراموش نخواهد کرد
 
چه توافق بشود چه نشود ملت ایران فتنه های فتنه گران را از یاد نخواهد برد
 
چه توافق بشود چه نشود ملت ایران خائنین به انقلاب که چهره آمریکا را بزک میکنند نخواهد بخشید
 
چه توافق بشود چه نشود ملت ایران خط تحریف و تحمیل را رسوا و نا امید خواهد کرد
 
چه توافق بشود چه نشود ملت ایران نخواهد گذاشت انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیافتد
 
چه توافق بشود چه نشود ملت ایران از جنایات سران فتنه و حامیان آنها نخواهد گذشت
 
چه توافق بشود چه نشود ملت ایران به فتنه گران و همفکران آنها اعتماد نخواهد کرد
 
چه توافق بشود چه نشود ملت ایران پیرو امام و پشتیبان ولایت فقیه خواهد بود
 
چه توافق بشود چه نشود ملت ایران راه شهدا و امام شهدا را ادامه خواهد داد
 
چه توافق بشود چه نشود ملت ایران چشم و دل به اشارات و اوامر امام خامنه ای خواهد داشت
 
چه توافق بشود چه نشود ملت ایران آماده جانفشانی برای آرمانهای امام و انقلاب خواهد بود
 
چه توافق بشود چه نشود ملت ایران حامی همه مظلومان عالم و دشمن ظالمان عالم خواهد بود
 
چه توافق بشود چه نشود ملت ایران تا محو غده سرطانی اسرائیل از پای نخواهد نشت
 
چه توافق بشود چه نشود ملت ایران دست از مبارزه با استکبار بر نخواهد داشت
 
 
چه توافق بشود چه نشود ملت ایران مصداق اتم استکبار را آمریکا میداند
 
چه توافق بشود چه نشود ملت ایران به مبارزه همه جانبه خود علیه آمریکا ادامه خواهد داد
 
چه توافق بشود چه نشود ملت ایران هرچه فریاد دارد بر سر آمریکا میکشد
 
چه توافق بشود چه نشود شعار ملت ایران مرگ بر آمریکا خواهد بود
 
مرگ بر آمریکا

 



برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , سیاسی ,  , 

 

تجمع اعتراضی دانشجویان پرستاری دانشکده در اعتراض به طرح استخدام ده هزار نیروی جدید بهیار امروز با حضور اساتید و معاونین دانشکده برگزار گردید




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , دانشجو وبسیجی ,  , 

 

 

موزیلا فایرفاکس بطور پیش فرض می تواند صفحات ناخواسته موسوم به پاپ آپ را ببندد اینکه تا چه میزان در اینکار موفق است بماند اما قطعا این قابلیت فایرفاکس عالی نیست، البته گاهی اوقات لازم است صفحات پاپ آپ را مشاهده نمایید چرا که برخی از وب سایت ها این قابلیت را برای دسترسی به بخش های مختلف وب سایتشان در نظر می گیرند اما برخی دیگر از این ویژگی سوءاستفاده کرده و از آن برای نشان دادن تبلیغات ناخواسته استفاده می کنند و اینکار بسیار آزاردهنده است اما نگران نباشید قطعا راههایی برای خلاصی از این آفت اینترنتی وجود دارد:

 گام اول: مطمئن شوید که قابلیت ضد پاپ آپ در فایرفاکس فعال باشد: برای فعال کردن این قسمت کافی است بر روی دکمه FireFox در قسمت فوقانی سمت چپ مرورگر کلیک کنید و گزینه Option را انتخاب نمایید، با نگه داشتن موس روی option یک زیر منو باز می شود از میان آنها بار دیگر option را انتخاب کنید تا پنجره تنظیمات برای شما باز شود. از پنجره باز شده تب Content را پیدا کنید و مطمئن شوید که تیک گزینه Block pop-up windows خورده باشد.

 گام دوم: حذف نام سایت های اجازه یافته برای نمایش پاپ آپ: در همان تب Content و رو به روی Block pop-up windows دکمه ای را با نام Exceptions مشاهده می نمایید روی آن کلیک نمایید تا پنجره دسترسی به آن باز شود، در این بخش نام برخی سایتها را مشاهده می کنید (حتی می توانید خودتان نیز سایت مورد نظرتان را اضافه نمایید) مطمئن شوید که همه وب سایتهای موجود را از این لیست حذف کرده اید

گام سوم: نصب افزونه های کاربردی بلوک کن پاپ آپ : از بخش فوقانی سمت چپ مروگر گزینه FireFox را بفشارید، و از منوی باز شده گزینه Add-ons را کلیک کنید. از بخش جستوگر کوچکی که در سمت فوقانی و راست صفحه Add-ons وجود دارد اقدام به جستجوی ad-blocking کنید البته اگر وقت اینکار را ندارید ما کار را برای شما آسان کرده ایم افزونه Adblock Plus یکی از بهترین گزینه های پیش روی شماست که از این قسمت بطور مستقیم و بدون نیاز به جستجو قابل نصب است ، پس از ورود به این صفحه دکمه سبز رنگ Add to Firefox را بفشارید تا عملیات نصب آغاز شود. این افزونه تنظیمات ساده ای دارد و شما قادرید یک وب سایت خاص را از بلوکینگ رها کنید و به سایتهای خاص اجازه باز شدن پاپ آپ را بدهید.

گام چهارم: نصب آنتی ویروس: شاید خیلی ها پاپ آپ را یک اقدام مخرب به حساب نیاورند اما در حیطه امنیت و رعایت حقوق کاربر، قطعا پاپ آپ یک اقدام مخرب و آزار دهنده است پس باید بدنبال آنتی ویروس استانداری برای جلوگیری از اجرای پاپ های غیر خواسته ازطریق نرم افزاهای مخرب مختلف باشید.  ما به شما Malwarebytes’ Anti-Malware را پیشنهاد می دهیم. انتی ویروسی پر قدرت و البته رایگان، که قادر است براحتی تروجان های مخرب مرتبط با پاپ آپ را در سیستم شما شناسایی و سرکوب نمایید. همچنین می توانید نرم افزارهای ویروس یابی چون  Avast  و Microsoft Security Essentials  را دانلود و نصب نمایید تا هرگونه نرم افزار مرتبط با پاپ اپ موجود در سیستم شما را پیدا و سرکوب نمایند. البته پیشنهاد می کنیم این نرم افزارها را در حالت سیف مود فعال نمایید تا به ویندوزتان آسیب وارد نیاید.

گام پنجم: نرم افزارهای مشکوک را حذف نمایید: نگاهی به برنامه هایی که نصب کرده اید بیندازید ( از طریق کنترل پنل و گزینه Programs and Features و بخش Add/Remove Programs این بخش قابل دسترس است ) گاهی اوقات با نصب برنامه های مورد نیازتان، برنامه هایی اضافی که توسط سازنده جهت تبلیغ گذاشته شده است نصب می شود، این نرم افزارها پیدا کنید و تعللی در حذف انها به خود راه ندهید. چرا که ممکن است یک نوار ابزار که با برنامه خاصی نصب شده است عامل اصلی پاپ آپ در مرورگر شما باشد. گاهی اوقات این ماجرا از بازی ها سرمنشا می گیرد که اجازه بالا آمدن تبلیغات بازی ها را در ویندوزتان فراهم می آورند، پس اگر چیز مشکوکی پیدا کردید و در حذف آن تردید پیدا کردید کافی است در گوگل نام آن را جستجو کنید تا بفهمید واقعا آن اپ چه کاره است!




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , آموزشی ,  , 

زهی خجسته زمانی که یار باز آید
به کام غمزدگان غمگسار باز آید

به پیش خیال خیالش کشیدم ابلق چشم 
بدان امید که آن شهسوار باز آید

اگر نه در خم چوگان او رود سر من
ز سر نگویم و سر خود چه کار باز آید

مقیم بر سر راهش نشسته ام چون گرد
بدان هوس که بدین رهگذار باز آید

دلی که با سر زلفین او قراری داد
گمان مبر که بدان دل قرار باز آید

چه جور ها که کشیدند بلبلان از دی
به بوی آنکه دگر نوبهار باز آید


ز نقش بند قضا هست امید آن حافظ
که همچو سرو به دستم نگار باز آید




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , مذهبی ,  , 

بت و بتخانه همه ذکر خدا می گویند / سخن از اقرأ و از غار حرا می گویند

حمد حق، مدح رسول دو سرا می گویند / خلق عالم همه تبریک به ما می گویند




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , مذهبی ,  , 

پناهیان:

رسول خدا(ص)فرمود: «من یمنی هستم؛ أَنَا یَمَانِیٌّ»؛ هر جوان مؤمن انقلابی در هرجای دنیا به تأسّی از رسول خدا(ص) برسینه‌اش بنویسد: «من یمنی‌ام»

 




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , مذهبی ,  , 

ر اهمیت این ماه همین بس که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: ماه رجب ماه بزرگ خداست و ماهى که حرمت و فضیلت به آن نمى‏رسد و جنگیدن با کافران در این ماه حرام است و رجب ماه خداست و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است کسى که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودى خدای بزرگ می‌شود و غضب الهى از او دور می‌شود و درى از درهاى جهنم بر روى او بسته شود.

امام موسی کاظم(ع) در یک روایتی در باب اهمیت ماه رجب‌المرجب فرمود: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، آتش جهنم یک سال، از او دور شود و هر کس سه روز از آن را روزه بگیرد، بهشت بر او واجب می‌شود، همچنین فرمود: رجب نام نهرى است در بهشت که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏تر است، هر کس یک روز از رجب را روزه بگیرد، البته از آن نهر بیاشامد.




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , مذهبی ,  , 

مصطفی اومده بود خواستگاریم مادرم بهش گفت:این دختر صبح ها که از خواب بیدار میشود،در فاصله ای که دستش را میشوید و مسواک میزند یه نفز تختش را مرتب میکنه و لیوان شیر را جلوی در اتاقش میاره و براش قهوه اماده میکند شما میتوانید چنین کاری کنید؟ مصطفی که خیلی ارام نشسته بود و به حرفای مادرم گوش میداد گفت:من نمیتوانم برای دخترتان مستخدم بگیرم ولی قول میدم تا زنده ام،وقتی بیدار شد تختش را مرتب کنم و لیوان شیر و قهوه را برایش اماده کنم... تا وقتی شهید شد این کار رو میکرد.خودش قهوه نمی خورد اما چون میدانست ما لبنانی ها به قهوه خوردن عادت داریم،درست میکرد،وقتی هم منعش میکردم میگفت: من به مادرتان قول دادم تا زنده ام این کار رو برای شما انجام دهم
راوی:همسر شهید مصطفی چمران




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , دانشجو وبسیجی ,  , 

متن شایعه

 

"ﺑﺪﻭﻥ ﻫﯿﭻ ﻗﻀﺎﻭﺗﯽ ﺩﻭ "ﺗﯿﻢ" ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﺩﻭﻟﺖ 
ﺍﺣﻤﺪﯼ ﻧﮋﺍﺩ ﻭ ﺩﻭﻟﺖ ﺣﺴﻦ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ 
ﺗﺨﺼﺺ ﻭ ﺗﺤﺼﯿﻼﺕ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺸﻨﺎﺳﯿﺪ. 
::::: ﺗﯿﻢ ﻗﺒﻠﯽ؛ 
ﻣﺴﺌﻮﻝ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ: ﺳﻌﯿﺪ ﺟﻠﯿﻠﯽ (ﺩﮐﺘﺮﺍﯼ ﻣﻌﺎﺭﻑ 
ﺍﺳﻼﻣﯽ / ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ) 
ﻣﺬﺍﮐﺮﻩ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺍﺭﺷﺪ: ﻋﻠﯽ ﺑﺎﻗﺮﯼ (ﺩﮐﺘﺮﺍﯼ 
ﺍﻗﺘﺼﺎﺩ / ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ) 
ﻣﻌﺎﻭﻥ : ﻣﺤﻤﺪ ﻫﺎﺩﯼ ﺯﺍﻫﺪﯼ ﻭﻓﺎ ( ﺩﮐﺘﺮﺍﯼ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩ ﻭ 
ﺭﺋﯿﺲ ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ ﻣﻌﺎﺭﻑ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺍﻣﺎﻡ 
ﺻﺎﺩﻕ) 
::::: ﺗﯿﻢ ﻓﻌﻠﯽ؛ 
ﻣﺴﺌﻮﻝ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ: ﻣﺤﻤﺪ ﺟﻮﺍﺩ ﻇﺮﯾﻒ (ﺩﮐﺘﺮﺍﯼ 
ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﺑﯿﻦ ﺍﻟﻤﻠﻞ/ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺩﻧﻮﺭ/ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ) 
ﻣﺬﺍﮐﺮﻩ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺍﺭﺷﺪ: ﻋﺒﺎﺱ ﻋﺮﺍﻗﭽﯽ (ﺩﮐﺘﺮﺍﯼ 
ﺍﻧﺪﯾﺸﻪ ﺳﯿﺎﺳﯽ/ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﮐﻨﺖ/ﺍﻧﮕﻠﺴﺘﺎﻥ ) 
ﻣﻌﺎﻭﻥ : ﻣﺠﯿﺪ ﺗﺨﺖ ﺭﻭﺍﻧﭽﯽ (ﺩﮐﺘﺮﺍﯼ ﻋﻠﻮﻡ 
ﺳﯿﺎﺳﯽ/ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺑﺮﻥ/ ﺳﻮﺋﯿﺲ ) 
ﺑﻪ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﯼ ﺗﯿﻢ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﯽ. 
ﺿﻤﻨﺎً ﻇﺮﯾﻒ ﺩﻭ ﺗﺎ ﻋﻀﻮ ﺩﯾﮕﺮ ﺭﺍ ﻫﻢ ﻭﺍﺭﺩ ﮔﺮﻭﻩ 
ﮐﺮﺩﻩ: 
ﺟﻤﺸﯿﺪ ﻣﻤﺘﺎﺯ ( ﺩﮐﺘﺮﺍﻯ ﺣﻘﻮﻕ ﺑﯿﻦ ﺍﻟﻤﻠﻞ ﻭ 
ﺣﻘﻮﻕ ﻋﻤﻮﻣﻰ / ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﭘﺎﺭﯾﺲ) 
ﻭ ﺍﻣﯿﺮﺣﺴﯿﻦ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﻧﯿﺎ ( ﺩﮐﺘﺮﺍﯼ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﺟﺰﺍﯾﯽ / 
ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻧﯿﻮﯾﻮﺭﮎ )."

 

پاسخ شایعه

 

1. برخلاف ادعای متن ، دکتر سعید جلیلی دارای دکترای علوم سیاسی می باشند

2. دکتر محمد هادی زاهدی وفا ، دکترای اقتصاد خود را از دانشگاه اتاوای کانادا دریافت نموده و سابقه تدریس در دانشگاه تورنتو، کارلتون و اتاوای کانادا را نیز در کارنامه دارد

3. رشته و دانشگاه محل تحصیل آقایان علی باقری ، ظریف ، عراقچی و تخت روانچی که در متن قید شده صحیح می باشد . 
"منابع معتبر اینترنتی" 

4. این مقایسه شیطنت آمیز صرفا جهت تخریب تیم مذاکره کننده قبلی انجام شده است در حالی که سطح تحصیلات هر دو گروه یکی بوده و تحصیل در خارج از کشور نیز افتخاری محسوب نمی شود ! 

5. دانشگاه امام صادق (ع) از بهترین دانشگاه های ایران است که ضمن در نظر گرفتن نتایج کنکور ، بررسی نمرات دروس مرتبط ، مصاحبه و گزینش را نیز برای دانشجویان ورودی خود اعمال می نماید . 
این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های جهان در مقامی بالاتر از بسیاری از  دانشگاه های مطرح ایران قرار گرفت

6. آقایان جمشید ممتاز و امیر حسین زمانی نیا نیز تنها در برهه ای و آنهم به صورت مشاور ، نه عضو تیم مذاکره کننده همکاری نمودند و در مذاکرات لوزان نیز حضور نداشتند . 

7. جای تعجب است که برخی سایتهای خبری و غیرخبری پر مخاطب نیز بدون کوچکترین تحقیقی ، این متن جعلی و شیطنت آمیز را منتشر نموده و به فکر اعتبار خود نیز نبوده اند ! 

حق جو وحق طلب باشیم




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , سیاسی ,  , 

سردار نقدي خطاب به رئيس جمهور آمريكا : ايراني ها از ابتداي انقلاب آنقدر ايستادگي كردند كه تو امروز مجبوري براي ظاهرسازي سفره هفت سين پهن كني و پيام نوروزي دهي؛ بدان، اين ملت آن قدر ايستادگي مي كند كه مجبور شوي براي ظاهرسازي دعاي كميل بخواني.




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , سیاسی ,  , 

تاریخ تحریم های آمریکا علیه ایران ، تحریم هایی که ربطی به انرژی هسته ای ندارند.

14/11/1979
Executive Order 12170
انسداد بیش از 12 میلیارد دلار اموال دولت ایران در آمریکا
از دست رفتن منافع اقتصادی آمریکا به خاطر انقلاب اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی
با معاهده الجزایر بین ایران و آمریکا بخشی از این تحریم‌ها لغو شد
7/4/1980
Executive Order 12205
ممنوعیت صادرات و صادرات مجدد به ایران
ممنوعیت ارائه وام، اعتبارات و انتقال پول به بانک‌ها و افراد ایرانی
تسخیر لانه جاسوسی
با معاهده الجزایر لغو شد
17/4/1980
Executive Order 12211
ممنوعیت واردات مستقیم و غیر مستقیم از ایران
تسخیر لانه جاسوسی
با معاهده الجزایر لغو شد
19/1/1984
Foreign Assistance Act
منع کمکهای مالی و تضامین اعتباری به ایران
اتهام حمایت از تروریسم
ادامه دارد
29/10/1987
Executive Order 12613
ممنوعیت واردات کالا و خدمات از ایران
اتهام حمایت از تروریسم
ادامه دارد
28/2/1987
Congress Act
تحریم کمکهای مالی به ایران
اتهام دخالت در ترافیک مواد مخدر
ادامه دارد
23/10/1992
IINA
ممنوعیت صادرات اقلام دومنظوره به ایران
اتهام حمایت از تروریسم
ادامه دارد
14/10/1994
Executive Order 12938
تحریم تجاری و مالی
اتهام سلاحهای کشتار جمعی
ادامه دارد
15/3/1995
Executive Order 12957
ممنوعیت سرمایه‌گذاری و مشارکت در میادین نفتی ایران
اتهام حمایت از تروریسم
ادامه دارد
6/5/1995
Executive Order 12959
ممنوعیت سرمایه‌گذاری در ایران و ممنوعیت صادرات و صادرات مجدد هر گونه کالا و فناوری به ایران و تامین مالی آن
اتهام حمایت از تروریسم
ادامه دارد
5/8/1996
ILSA
ممنوعیت سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در میادین نفتی ایران
اتهام حمایت از تروریسم
ادامه دارد
19/8/1997
Executive Order 13059
ممنوعیت سرمایه‌گذاری و تجارت با ایران
اتهام حمایت از تروریسم
ادامه دارد
28/7/1998
Executive Order 13094
تحریم تجهیزات موشکی به ایران
اتهام سلاح‌های کشتار جمعی
ادامه دارد
14/11/2000
INKSNA
تحریم صادرات فناوری نظامی به ایران
اتهام سلاح‌های کشتار جمعی
ادامه دارد
23/9/2001
Executive Order 13224
توقیف دارایی بانک صادرات، شرکت‌های ایرانی از جمله هواپیمائی ماهان
اتهام حمایت از تروریسم
ادامه دارد



برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , سیاسی ,  , 
 
 
آیا حضرت فاطمه سلام الله علیها شهید شد؟ علت مرگ ایشان و ماجرای سقط حضرت محسن چه بود؟
 
 
پاسخ:

دانشنامه حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها

از سؤالات اساسی در ماجرای آتش زدن خانه حضرت علی(ع) و اهانت به آنبزرگوار این است که: آیا (چنان که شیعیان می‏گویند) به ساحت حضرت فاطمه زهراعلیهاالسلام نیز جسارت کردند؟ و بر آن حضرت صدماتی وارد شد که منجر به شهادت او وفرزندش گردید یا خیر؟

برخی از دانشمندان اهل سنت برای حفظ موقعیت خلفا از بازگو کردن این قطعه ازتاریخ خودداری نموده‏اند؛ از جمله ابن ابی الحدید در شرح خود می‏گوید: «جساراتی راکه مربوط به فاطمه زهرا علیهاالسلام نقل شده، در میان مسلمانان تنها شیعه آن را نقلکرده است.[1]

البته برخی از دانشمندان و مورخان اهل سنت، در این بخش، از بیان واقعیات تاریخی شانهخالی کرده‏اند؛ چنان که سید مرتضی رحمة ‏الله علیه در این زمینه می‏گوید:

«در آغاز کار، محدثان و تاریخ نویسان از نقل جسارت هایی که به ساحت دختر پیامبرگرامی اسلام(ص) وارد شده امتناع نمی‏کردند. این مطلب در میان آنان مشهور بود که مأمور خلیفهبا فشار، درب را بر فاطمه علیهاالسلام زد و او فرزندی را که در رحم داشت سقط نمود وقنفذ به امر عمر، فاطمه زهرا علیهاالسلام را زیر تازیانه گرفت تا او دست از علی بردارد؛ولی بعدها دیدند که نقل این مطالب با مقام و موقعیت خلفاء سازگاری ندارد؛ لذا از نقلآنها خودداری نمودند.»[2]

مسعودی در قسمتی از کتاب خود آورده است:«فَوَجهُوا اِلی مَنْزلِهِ فَهَجَمُوا عَلَیْهِ وَ اَحْرَقُوابابَهُ... وَ ضَغَطُوا سَیدَةَ النساءِ بِالْبابِ حَتی اَسْقَطَتْمُحْسِنا؛پس (عمر و همراهان) به خانه علی علیه السلام رو کرده وهجوم بردند، خانه آن حضرت را به آتش کشیدند؛ با در به پهلوی سیده زنان عالم زدند؛چنان که محسن را سقط نمود.»[3]

اما منابع اهل سنت:

1- عبدالکریم بن احمد شافعی شهرستانی (548 - 479 ق.) نقل کرده: «اِنعُمَرَ ضَرَبَ بَطْنَ فاطِمَةَ یَوْمَ الْبَیْعَةِ حَتی اَلْقَتْاَلْجَنینَ مِنْ بَطْنِها ،به راستی عمر در روز بیعت، ضربتی به فاطمهعلیهاالسلام وارد کرد که بر اثر آن، جنین خویش را سِقط نمود.»[4]

همین قول را اسفرائینی (متوفای 429 ق)، به نظام نسبت داده و گفته است که او قائل بود: «اَن عُمَرَ ضَرَبَ فاطِمَةَ وَ مَنَعَ میراثَالْعِتْرَةِ ،عمر فاطمه علیهاالسلام را زد و از ارث اهل بیتعلیهم السلام جلوگیری کرد.»[5]

2- صفدی یکی دیگر از علمای اهل سنت می‏گوید:«اِن عُمَرَ ضَرَبَ بَطْنَفاطِمَةَ یَوْمَ الْبَیْعَةِ حَتی اَلْقَتْ اَلْمُحْسِنَ مِنْبَطْنِها، به راستی عمر آن چنان فاطمه علیهاالسلام را در روز بیعت  زد که محسن را سقط نمود.»[6]

3- مقاتل بن عطیه می‏گوید: ابابکر بعد از آن که با تهدید و ترس و شمشیر از مردمبیعت گرفت، عمر و قنفذ و جماعتی را به درب خانه علی و زهراعلیهماالسلام فرستاد. عمر هیزم را درِ خانه فاطمه جمع نمود و درب خانه را به آتشکشید، هنگامی که فاطمه زهرا علیهاالسلام پشت در آمد، عمر و اصحاب او جمع شدند و عمرآن چنان حضرت فاطمه علیهاالسلام را پشت در فشار داد که فرزندش را سقط نمود و میخ دربه سینه حضرت فرو رفت (و بر اثر آن صدمات) حضرت به (بستر) بیماری افتاد تا آن که ازدنیا رفت.»[7]

4- ابن ابی الحدید نقل نموده است: «ابو العاص، شوهر زینب، دختر پیامبر اکرمصلی‏الله‏علیه‏و‏آله وسلم در جنگ از طرف مسلمانان به اسارت گرفته شد؛ ولی بعدا ماننداسیران دیگر آزاد شد.

ابو العاص به پیامبر صلی‏الله‏علیه‏و‏آله وسلم وعده داد که پس از مراجعت به مکه،وسائل مسافرت دختر پیامبر(ص) را به مدینه فراهم سازد. پیامبر صلی‏الله‏علیه‏و‏آله وسلم بهزید حارثه و گروهی از انصار، مأموریت داد که در هشت مایلی مکه توقف کنند و هر موقعکجاوه زینب به آن جا رسید، او را به مدینه بیاورند. قریش از خروج دختر پیامبر(ص) ازمکه آگاه شدند. گروهی تصمیم گرفتند که او را از نیمه راه باز گردانند. جبار بنالاسود (یا هبار ابن الاسود) با گروهی خود را به کجاوه زینب رساند و نیزه خود رابر کجاوه دختر پیامبر(ص) کوبید. از ترس آن، زینب، کودکی را که در رحم داشت، سقط کرد وبه مکه بازگشت. پپامبر صلی‏الله‏علیه‏و‏آله وسلم از شنیدن این خبر سخت ناراحت شد و درفتح مکه (با این که همه را بخشید و آزاد نمود) خون قاتل فرزند زینب را مباحشمرد.»

ابن ابی الحدید می‏گوید:

«من این جریان را برای استادم ابو جعفر نقیب خواندم، او گفت: وقتی که پیامبرصلی‏الله‏علیه‏و‏آله وسلم خون کسی که دخترش زینب را ترسانید و او سقط جنین کرد را مباحشمرد، قطعا اگر زنده بود خون کسانی را که دخترش فاطمه علیهاالسلام را ترسانیدند کهباعث شد فرزندش (محسن) را سقط کند، حتما مباح می‏شمرد.»

ابن ابی الحدید می‏گوید، به استادم گفتم:

«آیا از شما نقل کنم آن چه را مردم می‏گویند که فاطمه بر اثر ترس (و ضرباتی که براو وارد شد) فرزندش را از دست داد؟

پس گفت: نه! از طرف من نقل نکن! و همین طور رد و بطلان آن را نیز از طرف من نقلنکن! چون اخبار در این زمینه متعارض است.»[8]

این قصه، به خوبی نشانمی‏دهد که اخبار موافق با نظریات شیعه در بین روایات اهل سنت نیز وجود داشته و خودابن ابی الحدید نیز در قسمتی از کلامش اعتراف می‏کند؛ آن جا که می‏گوید: «عَلی اَنجَماعَةً مِنْ اَهْلِ الحَدیثِ قَدْ رَوَوْا نَحوَهُ، گروهی از اهلحدیث (از اهل سنت نیز) مانند آن چه را شیعیان می‏گویند نقل کرده‏اند.[9]

5- سکونی یکی از راویان اهل سنت است[10]او می‏گوید: «نزد امام صادقعلیه‏السلام رفتم؛ در حالی که غمگین و ناراحت بودم. امام صادق علیه‏السلام فرمود:ای سکونی! چرا ناراحتی؟! گفتم: خداوند فرزند دختری به من داده (از این که فرزندم پسرنبوده و دختر است ناراحتم) پس حضرت فرمود: ای سکونی، سنگینی دخترت را زمینبر می‏دارد و روزی او بر خداوند است و بر غیر اجل شما زندگی می‏کند و از رزق شمانمی‏خورد (پس چرا ناراحتی؟).»

سکونی می‏گوید: (با کلمات امام صادق علیه‏السلام ) غمم رفت. آن گاه فرمود:

«ما سَمیْتَها؟ قُلْتُ: فاطِمَةَ. قالَ: آهْ آهْ ثُم وَضَعَ یَدَهُ عَلی جَبْهَتِهِ وَ کَانی بِهِ قَدْ بَکی وَ قالَ: اِذا سَمیْتَها فاطِمَةَ فَلاتَسُبها وَلا تَضْرِبْها وَلاتَلْعَنْها. هذَا الاِْسْمُ مُحْتَرَمٌعِنْدَالله‏ِ عَزوَجَل وَ هُوَ اِسْمٌ اِشْتَق مِنْ اِسْمِهِ لِحَبیبَتِهِالصدیقة» وَ کانَ الاِمامُ لَما سَمِعَ بِاسْمِ فاطِمَةَ ذکر جَدتَهُ وَمَصائبَها وَلَمْ یَزَلْ یَذْکُرُ وَ یَقُولُ: وَ کانَ سَبَبُ وَفاتِها اَنقُنْفُذَ مَوْلی فُلان[11]چه نامی بر او گذاردی؟ گفتم: فاطمه: فرمود:آه آه. سپس دست خود را بر پیشانی‏اش گذاشت و گویا گریه می‏کرد و فرمود: حال که اورا فاطمه نامیدی به او ناسزا نگو؛ او را (کتک) نزن و نفرینش نکن (چرا که) این نامدر نزد خداوند با عظمت محترم است؛ و آن نامی است که خداوند از اسم خود برای حبیبهخود صدیقه گرفته است. (آن گاه سکونی می‏گوید:) همیشه امام صادق علیه‏السلام اینگونه بود که وقتی نام فاطمه علیهاالسلام را می‏شنید به یاد جده‏اش (فاطمه) ومصیبت های او می‏افتاد و همیشه تذکر می‏داد و می‏گفت: سبب وفات (و شهادت) فاطمهعلیهاالسلام ضربتی بود که قنفذ، غلام فلانی (یعنی عمر) بر او وارد ساخت.

توجه دارید که سکونی با همه وثاقتی که دارد، اینجا تعصب سنی‏گری خویش را نشانداده و ذیل کلام امام صادق علیه‏السلام را حذف و تحریف نموده است. با این حال، مطلبروشن است که سبب شهادت فاطمه زهرا علیهاالسلام همان ضرباتی بود که به دست قنفذ وعمر بر آن حضرت وارد شد.

چنان که ابابصیر از امام صادق علیه‏السلام متن کامل کلام حضرت را به این صورتنقل نموده است:« وَ کانَ سَبَبُ وَفاتِها اَن قُنْفُذَ مَوْلی عُمَرَ لَکَزَها بِنَعْلِ السیْفِ بِاَمْرِهِ فَاَسْقَطَتْ مُحْسِنا وَ مَرِضَتْ مَرَضا شَدیدا وَلَمْتَدَعْ اَحَدا مِمنْ آذاها یَدْخُلُ عَلَیْها، سبب فوت فاطمهعلیهاالسلام ضرباتی بود که قنفذ، غلام عمر با غلاف شمشیر بر آن حضرت به فرمان عمرزد؛ پس (فرزندش) محسن را از دست داد و به شدتبیمار شد و هیچ یک از آزار دهندگانخویش را راه نداد (که به دیدن او بیایند)[12]

ب. منابع شیعه:

نظر دانشمندان شیعه و روایات نقل شده از سوی آنان چنین است:

هنگامی که خواستند علی علیه‏السلام را به مسجد ببرند با مقاومت فاطمهعلیهاالسلام روبرو شدند و فاطمه علیهاالسلام برای جلوگیری از بردن همسر گرامی‏اشصدمه‏های روحی و جسمی فراوانی دید که بیان همه آنها از توان زبان و قلم خارج است؛فقط به گوشه‏ای از آن در یک نقل تاریخی اشاره می‏کنیم؛ وگرنه در این موضوع، نقل هایتاریخی فراوان است.

خلاصه ماجرا همان است که در نامه خود عمر به معاویه آمده است. در بخشی از آنچنین می‏نویسد:

«... وقتی درب خانه را آتش زدم (آن گاه داخل خانه شدم) ولی فاطمه درب خانه راحجاب خود قرار داد و مانع از دخول من و اصحابم شد. با تازیانه آن چنان بر بازوی اوزدم که مانند دملج (بازوبند) اثر آن بر بازوی او ماند؛ آن گاه صدای ناله او بلند شد؛ چنان که نزدیک بود به حال او رقت کنم و دلم نرم شود؛ ولی به یاد کشته‏های بدر واُحد که به دست علی کشته شده بودند... افتادم، آتش غضبم افروخته‏تر شد و چنان لگدیبر درب زدم که از صدمه آن جنین او (به نام محسن) سقط شد." فَعِنْدَ ذلک صَرَخَتْ فاطِمَةُ صَرْخةً... فَقالَتْ یا اَبَتاهُ یا رَسُولَ الله‏ِ هکَذا کانَ یُفْعَلَبِحَبیبَتِکَ وَ اِبْنَتِکَ... ؛ در این هنگام، فاطمه چنان ناله زد، پس فریاد زد: ای پدر بزرگوار! ای رسول خدا! این چنین با عزیز دلت و دخترت رفتار کردند." سپسفریاد کشید: فضه به فریادم برس که فرزندم را کشتند. سپس به دیوار تکیه داد و من اورا به کنار زده، داخل خانه شدم. فاطمه در آن حال می‏خواست مانع (بردن علی) شود، مناز روی روسری چنان سیلی به صورت او زدم که گوشواره از گوشش به زمین افتاد...»[13]

آن چه بیان شد و قلم با صد شرمساری آن را بر صفحه کاغذ آورد،تنها گوشه‏هایی از ستم هایی است که بر آن بانوی دو جهان رفته است.[14]

 


    [14]کتاب"الهجوم علی بیت فاطمه"، حسین غیب غلامی، در این باره روایات مربوطه را خوب بررسی کرده است




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , مذهبی ,  , 

تـا عـلــی ماهَـش بـه ســوی قبـــر بُرد
مـاه، رخ از شــرم، پـشـت ابـــــر بُرد

آرزوهــا را عـلــی در خــــاک کـــرد
خـاک هــم گـویی گــریبـان چاک کرد

زد صــدا: ای خــاک، جـانـانــم بگیــر
تــن نـمـانــده هیـچ از او، جـانـــم بگیر

نــاگــهـان بـر یــاری دســــت خــــــدا
دسـتــی آمـد، همچو دست مصـطـفــی

گـوهــرش را از صــدف، دریا گرفت
احـمــــد از دامـاد خـود، زهــرا گرفت

گـفـتـش ای تـاج ســر خیــل رُسُــــــــل
وی بَــر تـــو خُــرد، یکسر جزء و کل

از مــن ایــن آزرده جـانـــت را بـگـیـر
بـازگــردانــدم، امـانــت را بـگیــــــــــر

بــار دیــگر، هـدیـه ی داور بـگـیــــــــر
کــوثـــرت از سـاقــــی کـوثــــــــر بگیر

مــی کِـشــد خجلــت عـلــی از محضـرت
یــاس دادی، می دهد نیلوفــرت

علی انسانی




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , مذهبی ,  , 

دریافت قسمت دوم

     

                          * توجه*                                      *توجه*

هدیه ویژه بسیج دانشکده پرستاری و مامایی

به مناسبت فرارسیدن عید نوروز به شما دانشجویان عزیز

************************************

دریافت فایل کامل(30 جلسه) مجموعه فیلم های آموزش فتوشاپ

بدون نیاز به دانلود

فقط با مراجعه به پایگاه بسیج دانشجویی دانشکده می توانید

مجموعه کامل آموزش تصویری فتوشاپ را از مسئول واحد

سایبری پایگاه خود دریافت کنید

 

 




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , آموزشی ,  , 

حـاج قاســم السـلام ای یـــاور مـولا علـی                    همچـو مـالک میـدرخشی در اطاعـت از ولـی

آفـرین از ایـن همـه اخـلاص و پاکی در نبرد                   یــادگـــار بــا وفــای لشکـر مــردان مـرد

کـربلا دانـد کـه قاسم کیست در میدان جنگ                     عرصه را بر دشمنان دین چو شیری کرده تنگ

گشتـه آمریـکا ز نـام قاسـم و قـدس و سپاه                  گیـج و مبهـوت و نداند این همه هست از خدا

نـام آمـریکا چواســرائیل شـد ننـگ تمــام                   بـار دیگـر باز شد دستـش برای خاص و عام

گرچــه بـر شیـطان فتـاده لـرزه ها از نام تو                     زیـن فضیلت، کـرده شیـرین حقتعـالی کام تو

مرحبـا ای مـالک اشتـر خـدا همـراه تـوست                     در تمـام عـرصه هـا نـور ولایـت راه تـوست

خشم آمریکا زتـو یک هدیه ای از ماوراءست                     در دفــاع از رهبـری جـان دادن ماها بجاست

ماجــرای ظـلم آمــریکـا دگـر نـابـود شـد                      کـاخ اهـریمـن بــه فرمـان الهــی دود شـد

جعفـری، آمـد نـدا از سـوی آیـــات خــدا                      کایـن همـه لطـف الهـی هست از ذکـر و دعا




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , سیاسی ,  , 

اموزش دوره مجازی فتوشاپ

از این پس دوره مجازی فتوشاپ برای شما دانشجویان عزیز در طی 30 جلسه بر گزار می گردد

                                                                    با ما همراه باشید........

 

 




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , دانشجو وبسیجی ,  , 

احتمالا برای شما هم پیش آمده که بسیاری از اوقات برای انجام امور مهمی نیاز به جستجوی تصاویر داشته‌اید اما هنگام جستجو با این مشکل روبه‌رو شده باشید که به نوعی بخش جستجوی تصاویر گوگل را بلااستفاده می‌کند. برخلاف مایکروسافت که به تازگی شروع به تعامل بیشتری با کاربران ایرانی کرده، گوگل همچنان روی خوشی به آی‌پی های ایرانی نشان نمی‌دهد و معمولا در تمام سرویس‌هایش از جمله پلی استور و بخش جستجوی تصاویر، محدودیت‌هایی را اعمال می‌کند.

برای حل این مشکل ابتدا از منوی‌ استارت، RUN را اجرا کرده، یا کلید میانبر "ویندوز+R" را فشار دهید. در پنجره ی باز شده عبارت cmd را تایپ کرده و اینتر کنید تا پنجره‌ی cmd برای شما باز شود. در cmd عبارت ping google.com را نوشته و کلید اینتر را فشار دهید.

بعد از این کار نتایجی از پینگ ادرس گوگل به شما نمایش داده می شود که در بالای این نتایج، همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید یک آی پی نوشته شده است. حال تنها کاری که لازم است انجام دهید استفاده از این آی پی به جای آدرس www.google.com در مرورگر است. حالا می‌توانید بدون هیچ مشکلی در لود شدن تصاویر، به جستجو بپردازید. برای راحتی کار می‌توانید این آی پی را بوک‌مارک کنید تا نیاز به وارد کردن دستی آن در هر بار استفاده نباشد.

توجه کنید که در صورتی که بعد از ورود به صفحه‌ی اول گوگل با استفاده از آی پی بالا، اگر روی گزینه‌ی Image کلیک کنید دوباره به دامنه google.com منتقل خواهید شد. شما ابتدا باید موضوع خود را در کادر صفحه‌ی اول گوگل وارد کنید و سپس در صفحه‌ی نتایج متنی، روی Images کلیک کنید.




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , ما می توانیم ,  , 

دریافت فایل pdf




برچسب ها :

موضوع :
دانشجو وبسیجی , -مطالب- ,  , 

هرچند که محمدرضا شاه مخلوع از ایران فرار کرد و در 22 بهمن طومار حکومت شاهنشاهی در هم پیچیده شد ولی نباید به سادگی از کنار جنایات و ظلمی که این رژیم در حق مردم ایران روا داشت، به سادگی گذر کرد. تا پیروزی انقلاب اسلامی محمدرضا شاه و مزدوران رژیم پهلوی با کشتار و ارعاب مردم و زندانی کردن و شکنجه و تبعید مبارزین تلاش کردند آتش انقلاب را خاموش کنند ولی در بهمن 57 خون های ریخته شده به ثمر رسید و مبارزین ثمره تحمل سال ها رنج و سختی را چشیدند. در این گزارش به بخش هایی از خیانت‌های رژیم پهلوی به ملت ایران اشاره میشود.






*کاپیتولاسیون نماد بارز خیانت رژیم شاه


کاپیتولاسیون یا حق قضاوت کنسولی اولین بار بعد از انعقاد قرارداد ننگین ترکمنچای از سوی کشور تزاری روسیه بر ایران تحمیل شد. بعد از آنکه روسیه تزاری در ایران حق قضاوت کنسولی به دست آورد کشورهای اسپانیا، فرانسه، آمریکا، اتریش، بلژیک، یونان، ایتالیا، انگلیس، هلند، دانمارک، سوئد، سوئیس، آرژانتین، مکزیک، شیلی و برزیل نیز خواستار چنین حقی شدند.

بعد از آنکه تزارهای روسیه سقوط کردند رژیم جدید حسن نیت نشان داد و حق قضاوت کنسولی را لغو کرد. به دنبال این امر حق قضاوت کنسولی سایر کشورها نیز به تدریج در اثر عواملی لغو گردید ولی رژیم شاه در سال ۱۳۴۳ بار دیگر آن را احیا کرد .


در این زمان که رژیم شاه تحت سیطره کامل آمریکا بود لایحه ای به مجلس فرستاد و به عوامل خود در مجلس دستور داد لایحه مذکور را فورا به تصویب برسانند. لایحه حق قضاوت کنسولی تحت عنوان «لایحه اجازه به مستشاران نظامی آمریکا برای استفاده از مصونیت سیاسی و اجتماعی و معافیت های مصرح در قرارداد وین» در روز ۲۱ مهر ۱۳۴۳ در مجلس رژیم شاه به تصویب رسید.


 


* جدا کردن بحرین از ایران


در دوران سلسله‌های مختلف پادشاهی در ایران به استثنای پهلوی‌ مرزهای کشور جز از طریق جنگ تغییر نیافته است. اما جدا شدن بخش‌هایی از قلمرو این دیار در دوران پهلوی متاسفانه بدون هیچگونه درگیری تجزیه شده و از آن تاسفبارتر این‌که درباریان و بطور کلی طبقه حاکمه در این ضربه زدن‌ها به تمامیت کشور و تحقیر احساسات ملی سهیم نیز بوده‌اند.


 




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , سیاسی ,  , 
گفت و شنود!

گفت: روزنامه انگلیسی گاردین در یک گزارش مستند اعلام کرد؛ کارکنان شبکه بی. بی. سی علاقه عجیبی به دزدی دارند.


گفتم: خب! دولتمردان انگلیس نسل اندر نسل و جدا‌ندرجد دزد بوده‌اند و از قدیم و ندیم هم گفته‌اند «تره به تخمش می‌ره، غلومی به باباش».


گفت: در گزارش گاردین آمده کارکنان بی. ‌بی. ‌سی، حتی تابلویی که روی آن نوشته بود «لطفا دزدی نکنید!» را هم دزدیده‌اند.


گفتم: دیگه چی؟!


گفت: این روزنامه انگلیسی نوشته که دزدی در میان کارکنان بی. ‌بی. ‌سی به اندازه‌ای رایج است که همه به همدیگر شک دارند.


گفتم: یارو یک آیینه دزدیده بود، در آن نگاه کرد و با تعجب گفت؛ این یارو چقدر برایم آشناست؟ و رفیقش آیینه را از او گرفت و نگاه کرد و گفت؛ مردک؛ خب! این من هستم دیگه، یعنی بعد از ۴۰ سال رفاقت هنوز مرا نمی‌‌شناسی؟!

 

منبع: کیهان




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , سیاسی ,  , 
ONLY GOD

 

خدا را دوست بدارید!!

حداقلش این است یکی را دوست داشته اید که روزی به او خواهید رسید...

 

 




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , مذهبی ,  , 

همزمان با پایان یافتن ماه صفر و حلول ماه ربیع الاول شاهد رواج یک باور غلط هستیم که بیشتر در شرایط کنونی از طریق پیامک، ایمیل یا شبکه‌های نظیر وایبر، واتس‌اپ، تلگرام و ... منتشر می‌شود، با این مضمون که پیامبر(ص) فرموده است: «هر کس خروج از ماه صفر را به من اطلاع دهد، اهل بهشت است»! به همین خاطر برخی افراد در اولین شب ماه ربیع‌الاول بر درب مساجد حاضر شده تا به نوعی پایان ماه صفر را اعلام کنند!

این باور غلط که به صورت بشارت بهشت از قول پیامبر(ص) در راستای خوشنودی ایشان از پایان یافتن ماه صفر و آغاز ماه ربیع الاول صورت می‌گیرد، متأسفانه باعث شده اصل و شأن حدیث، مورد غفلت قرار گرفته و مفهوم آن وارونه جلوه داده شود.

اما اصل واقعه و حدیث چیست؟

ادامه مطلب پاسخ شما را می دهد...




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , مذهبی ,  , 

با فرا رسیدن ایام 28 صفر مصادف با شهادت و سوگواری امام حسن مجتبی (ع) نرم افزار "غریب مدینه" که حاوی اطلاعاتی ارزشمندی در خصوص زندگی نامه، احادیث، زیارت نامه، وقایع سیاسی و اجتماعی زمان امام حسن (ع) و ... می باشد که به مناسبت شهادت حضرت امام حسن مجتبی انتشار یافته است.

این نرم افزار شامل بخش های زیر می باشد :
 
- زندگینامه امام از تولد تا شهادت
- مجموعه ای از احادیث گرانبها
- زیارتنامه حضرت با قابلیت پخش فایل صوتی به همراه نکاتی در مورد ثواب زیارت
- اطلاعات کامل در مورد قبرستان بقیع
- اوضاع سیاسی و حکومت امام
- بررسی دلایل صلح امام حسن
- چرا امام حسن کریم اهل بیت لقب گرفت
- نقش امام حسن در کربلا
 
وشامل اطلاعاتی دیگر از قبیل : فرزندان و همسران حضرت ، یاران حضرت و ... می باشد.
 
برای دانلود نرم افزار روی تصویر کلیک کنید

 




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , مذهبی ,  , 

صادق خرازی سفیر پیشین ایران در لندن و سازمان ملل در مطلبی که در صفحه فیسبوک منتشر کرده نقل قولی از اوباما و جان کری رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا درباره قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس آورده است که متن این یادداشت را می خوانید:

 

 

 

 

 




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , دانشجو وبسیجی ,  , 

 

 به علت چرخش ماه های قمری نسبت به ماه های شمسی همواره برخی مناسبتهای مذهبی با برخی مناسبتهای ملی تلاقی میکند. صرف این تلاقی شاید خیلی مهم نباشد اما در برخی موارد که یکی از این مناسبتها مستلزم اندوه و دیگری همراه شادی باشد این تلاقی باعث حرف و حدیثهایی میشود. در این موقع هر کدام از طیفهای جامعه رویکردی گاها متضاد را در مواجهه با این مناسبتها در پیش میگیرند. تلاقی وفات حضرت رسول اکرم (ص) با شب یلدای امسال یکی از این موارد میباشد که با دو رویکرد متفاوت همراه است، که البته می توان رویکرد سومی را به آن اضافه کرد با این هدف که هم میراث اصیل اعتقادی و هم رسوم ملی را پاسداشت.

ادامه مطلب برا اونایی که اهل دقتند...




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , فرهنگی ,  , 

 

ياعلي باز از خدا دستي به همراه بسيج      

                                          جاودان كن در جهان اين جلوه و جاه بسيج

يا علي خون حسينت كي رود از يادها

                                          گو ببيند زينب اين غوغاي خون خواه بسيج

رهبر از نصر من الله داد فرمان جهاد

                                  تا رسد فتح قريب از نصرت الله بسيج

با شعار يا محمد شيعه و سني يكيست

                                         نيست جز قرآن و حق ذكري در افواه بسيج

سر به درگاه خدا مي سايد اين جهد و جهاد

                                        شهريارا تا بسايي سر به درگاه بسيج

 

استاد شهریار




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , دانشجو وبسیجی ,  , 

اثرات ورزش بریادگیری

تحقیقات دکتر هیتر.س. اولیف  نشان داد که سالمندانی که یک برنامه تمرینی شامل راه رفتن سریع بر روی نوارگردان را سه بار در هفته و به مدت یک ساعت، در طول چهار ماه انجام می‌دادند حافظه و زمان واکنش آنها، بهبود یافته بود.
تحقیقات بیشتر نشان داد که آهسته دویدن (Jogging)، راهپیمایی,دوچرخه‌سواری نیز مانند راه رفتن سریع موجب بهبود حافظه و زمان واکنش در سالمندان می‌شوند. (اولیف، 2000)

پژوهشگران همچنین دریافتند که سالمندانی که در یک برنامه تمرینی قدرتی و انعطافی به مدت یک ساعت سه بار در هفته و در طول 4 ماه شرکت کردند عملکردشان در اجرای آزمون‌های حافظه، بهبود یافت. اگر چه این گونه بهبود حافظه بیشتر در سالمندانی که تمرینات هوازی انجام می‌دهند رخ می‌دهد، اما تحقیقات بیشتر نشان داده است که هیچ تمرین ورزشی نسبت به تمرینات ورزشی دیگر از لحاظ تاثیر بر حافظه برتری ندارد. به عبارت دیگر بین ورزش‌های مختلف از حیث تاثیر بر حافظه تفاوت معنی داری مشاهده نمی‌شود.

در تحقیقی دیگر، سالمندانی که به تازگی بازنشسته شده بودند و زندگی کم تحرکی را آغاز کرده بودند، در طول 4 سال توسط آزمون‌های شناختی گوناگون مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج بررسی‌ها، نشان داد که توانمندی‌های شناختی این سالمندان از زمان بازنشستگی تا 4 سال بعد از آن به طور فزاینده‌ای کاهش می‌یابد.

ا




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- ,  , 

استاد برجسته حوزه و دانشگاه دکتر حسن رحیم پور ازغدی  گفت:

عزاداری‌های امام حسین(ع) امروز برای دو حسین، دو فاطمه، دو ابوالفضل و دو کربلا گرفته می‌شود

که یکی از این حسین‌ها، حسینی است که کار به هیچ چیز ندارد و می‌خواهد راحت و آسوده زندگی کند

و تنها عزا برگزار می‌شود که تقیه سکوت و عدم مبارزه از نمادهای این عزاداران است.

 

 استاد حسن رحیم پور ازغدی که سخنران پیش از خطبه های امروز نماز جمعه تهران بود، در بخشی از سخنانش اشاره ای به  حواشی سخنرانی اخیرش در مورد عزاداری  پرداخت. سخنرانی که در آن به تبیین برخی انحرافات در عزاداری های حضرت اباعبدالله  پرداخته شده بود.

ادامه مطلب بذا اونایی که اهل دقتند...!

 




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , فرهنگی ,  , 
دیوبندیه!

فرقه ای به نام دیوبندیه که توانسته حدود 200 ملیون طرفدار برای خود دست و پا کند ، مکتبی است که از دل فردی از حنفیان شبه قاره هند بیرون آمد بنام شاه ولی ا... دهلوی این شخصیت یکی از بزرگ‌ترین متفکران مسلمان اهل سنت حنفی شبه قاره هنداست. او در قرن ۱۲ متولدشد. درهند درس خواند وبرای ادامه تحصیل به مدینه رفت. درآنجا برخی ازافکارابن تیمیه را پسندیدو پذیرفت و برگشت به هندواین افکار را پخش کرد. شاه ولی ا... اصل توسل را جایز می‌داند برخلاف وهابیت که شرک می‌دانند اما استغاثه به ارواح اولیای الهی واینکه بروی کنار قبر اولیای الهی واز آن هاچیزی درخواست کنی این‌ها را ازمصادیق شرک می‌داند.

خب خیلی فرق است بین بدعت وشرک. فرق شاه ولی ا... دهلوی بامحمد بن عبدالوهاب دراین است که شاه ولی ا... همه مسلمان هارا مسلمان می‌دانست وقائل به تکفیر هیچ مسلمانی نبودوبخاطر همین تفکراتش موردانتقادوهابیت هم هست. اماعلت گسترش سریع این تفکر برمیگردد به حضور استعمار پیر انگلیس در شبه قاره هند.‌‌ همان طور که می‌دانیم ۴۰۰ سال مسلمانان حکومت و قدرت را در هند در دست داشتند. باآمدن کمپانی هند شرقی مسلمان‌ها قدرت را از دست دادند، مسلمان‌ها که دیدند یک کافری آمده و برآن هامستولی شده درسال ۱۸۵۷ قیام کردند این قیام بشدت از سوی انگلستان سرکوب شدوانگلستان دستور داد که هر مسلمانی ۲۵% از اموالش را باید به انگلیس بپردازد و این تحقیر شدن از سوی انگلستان سبب شد که علما دور هم بنشینند و به این نتیجه برسند که چون ما از سلف دور شدیم گرفتار این مسائل شده‌ایم. درنتیجه تصمیم به احیای این تفکر کردند

لذا اولین فرد آمد و مدرسه‌ای تاسیس کرد بر اساس اندیشه شاه ولی ا... دهلوی، در روستایی به نام دیوبند. وعوض اینکه دیگر به این مکتب بگویند مکتب شاه ولی اللهیه، اسم مکتب راگذاشتند دیوبندیه. اگر بخواهیم مکتب دیوبندیه را بررسی کنیم، می‌توانیم بگوییم ۶۰% به شیعه نزدیکند و۴۰% به وهابیت. از عوامل گسترش تفکر دیوبندیه سازمانی به نام جماعت التبلیغ بود. یکی از فارغ تحصیلان مدرسهٔ دیوبندیه، ایشان دید که با حضور کمپانی هند شرقی و تبلیغ مسیحیت و هندوو این‌ها، خیلی از مسلمان‌ها از دین اسلام بیرون رفتند گفت آهای مردم مهم نیست چه کاره‌اید، مهم این است بیایید برای خدا چند روز بروید تبلیغ مسلمان‌ها که تحت فشار استعمار انگلیس بودند، خیلی سریع جذب جماعت التبلیغ شدند و کسانی که عِرق دینی داشتند راه افتادند در روستا‌ها وشهر‌ها به تبلیغ اسلام ولی اسلام با تفسیر شاه ولی ا.... ما امروز تخمینمان این است که حدوداً حداقل ۱۰۰ میلیون، دیوبندی در جهان داریم، که اکثرا در شبه قاره هند هستند یعنی در کشورهای هند، بنگلادش، پاکستان و افغانستان. دیوبندیه از حدود ۶۰ –۷۰ سال پیش وارد ایران هم شده و ۹۰% مردم استان سیستان و بلوچستان اهل سنت آن منطقه دیوبندی هستند.

 ما در آن منطقه وهابی نداریم، بلکه دیوبندی داریم. از دل دیوبندی‌های ضد تکفیری که قائل به تکفیر مسلمان‌ها نبودند، خب جماعت التبلیغ بوجود آمد که رویکرد خوبی دارند، رویکرد تعاملی. اما متاسفانه دوجریان از دل دیوبندیه بیرون آمد که این‌ها مقداری افراطی و علی الخصوص ضد شیعه هستند. یکی از این گروه‌ها سپاه صحابه و دیگری گروه طالبان است که هردو گروه ساخته یکسری از فارغ التحصیلان مدرسه دیوبند بودند. سپاه صحابه درمخالفت شدید باشیعه هستند چون می‌گویند شیعه بد گویی صحابه رامیکند وحال آنکه دیدیم مقام معظم رهبری فرمودند: توهین به خلفا وامهات مومنین حرام هست.

امااین‌ها تحت تاثیر برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای شیعه هستند که ما این شبکه‌های ماهواره‌ای را قبول نداریم امثال آقای اللهیاری ویاسرالحبیب. به قول مقام معظم رهبری تشیعی که از لندن و آمریکا دارد پخش می‌شود، تشیع واقعی نیست. اما متاسفانه سپاه صحابه رشد کرد و در بسیاری ازشهرهای پاکستان حضور دارند و تمام کُشت و کُشتار‌هایی که در پاکستان انجام می‌گیرد توسط این گروه است. این‌ها معتقدند که ما پاکستان بدون شیعه می‌خواهیم (پاکستانی که حدوداً۳۰-۴۰ میلیون شیعه دارد) البته بسیاری از علمای دیوبند علیه این‌ها موضع گرفته و انتقاد کرده‌اند (خب عده‌ای همیشه تندرو در هر مذهب و فرقه‌ای وجود دارد).

 گروه دیگری که گفتیم طالبان بود که با هدایت پاکستان وارتشش این‌ها تجهیز شدند و به طرف افغانستان فرستاده شدند. رفتار‌های افراطی طالبان باعث شد که جهان علیه این‌ها موضع بگیرد و اتفاقاتی افتاد که این‌ها حکومتی که بصورت محدود و در زمان کم در افغانستان ایجاد کرده بودند بعد از۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ با حمله آمریکا به افغانستان از دست بدهند. اماهنوز گستره فراوانی از جنوب افغانستان و شمال پاکستان در دست طالبان است.




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , مذهبی ,  , 

بانوان عاشورا


پيرامون زنان در حادثه كربلا در دو محور سخن مي‏توان گفت: يكي آن كه آنان چند نفر و چه كساني بودند، ديگر آن كه چه نقشي داشتند.

زناني كه در كربلا حضور داشتند، برخي از اولاد علي«ع» بودند، و برخي جز آنان، چه از بني هاشم يا ديگران.

زينب، ام كلثوم، فاطمه، صفيه، رقيه و ام هاني، از اولاد اهل بيت عليهم السلام بودند، فاطمه و سكينه، دختران سيد الشهدا«ع» بودند، رباب، عاتكه، مادر محسن بن حسن، دختر مسلم بن عقيل، فضه نوبيه، كنيز خاص امام حسين«ع» و مادر وهب بن عبد الله نيز از زنان حاضر در كربلا بودند.(1)

5 نفر زن كه از خيام حسيني به طرف دشمن بيرون آمدند، عبارت بودند از: كنيز مسلم بن عوسجه، ام وهب زن عبد الله كلبي، مادرعبد الله كلبي، مادر عمر بن جناده، زينب كبري«ع».

زني كه در عاشورا شهيد شد، مادر وهب بود، بانوي نميريه قاسطيه، زن عبد الله بن عمير كلبي كه بر بالين شوهر آمد و از خدا آرزوي شهادت كرد و همانجا با عمود غلام شمر كه بر سرش فرود آورد، كشته شد.

در عاشورا دو زن از فرط عصبيت و احساس، به حمايت از امام برخاستند و جنگيدند:




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , مذهبی ,  , 

به گزارش پایگاه 598 ، آزادی شهر استراتژیک «جرف‌الصخر» عراق، بنا به دلایل متعدد، از آزادی شهر آمرلی این کشور و بنا به برخی اقوال، حتی از عملیات پیروزمندانه «قلمون» سوریه نیز مهمتر است. عملیات عاشورا هم که به آزاد‌سازی این شهر منجر شد خود، گفتنی‌های شنیدنی دارد که برخی از آنها شاید برای عده‌ای حتی باورکردنی نباشد. به عنوان مثال این منطقه از سال 2003 محل جولان تروریست‌ها بوده و حتی آمریکایی‌ها در طول 9 سال اشغال عراق نیز نتوانسته بودند (یا شاید هم نخواسته بودند) آن را پاکسازی کنند. در این باره گفتنی‌هایی است:

 اونهایی که اهل دقتند ادامه مطلب رو از دست ندند......




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , دانشجو وبسیجی ,  , 

 

این روز ها در هر جای دنیا که باشی ،در هر قاره ای که زندگی می کنی

،سیاه باشی یا  سفید ، چینی باشی یا آمریکایی ،دوست باشی یا دشمن

فرقی نمی کند با یک سرچ ساده در همین گوگل جان خودمان

دار و ندار مسئله هسته ای ایران رامی توانی بفهمی

حتی اصلا  لازم نیست به خودت زحمت بدهی

و کلمه هسته ای را با سر انگشتان مبارک خود

در کنار نام ایران بنویسی، تو فقط بنویس ایران

،آنموقع است که در کسری از ثانیه زیر و بم

مسئله هسته ای ایران برایت روشن می شود

؛از تعداد سانتریفیوژ هایش گرفته تا میزان

غنی سازیش، از تاسیسات فردوگرفته

تا آب سنگین اراک از نطنز گرفته تا

بوشهر  حتی محل دقیق آنهارا

هم می توانیاز روی گوگل

ارث پیدا کنی .

 

انگار

سری ترین مسئله هر کشوری در دنیا

به عیان ترین مسئله  کشور من تبدیل شده است

و این عروس هزار داماد را به عقد تمام دنیادرآورده ایم

عقدی که عاقدش شورای امنیت بود و برگزاری جشنش به عهده منافقین خائن

و فیلمبرداریش را آمریکایی ها انجام می دهندو کیفش را رژیم شیطانی صهیونیسم می برد.

 

حال که دشمنان

به یمن ساده لوحی دیپلمات های ما

به هدف اصلی خود که آگاهی یافتن از اطلاعات

حساس هسته ای ما بود و آن را در قالب مذاکرات برد برد به دست آورد

امیدواریم این ترفند دشمنان برای دستگاه سیاست خارجی ما روشن شده باشدو به الگوی

نامحرمان تبدیل نشود تا ایران را تحت عنوان مذاکره (برد ـ برد ) تخلیه اطلاعاتی

کنند چراکه امنیت هر کشوری در گرو محرمانه ماندن اطلاعات سری

آن کشور است و مادامی که کلید آن به دست  بیگانه نیفتد به آن

قطعه از زمین کشور می گویند وگرنه مستعمره ای

خواهد شد در دست نامحرمان و جولانگاه منافقان .

این بود دلنوشته زخم

هسته ای!

 

 

حال در این دنیای پر فریب و هزار رنگ چه باید کرد؟

چگونه می توان اسیر دست دشمان نبود؟

چگونه راه را از بیراه تشخیص بدهیم؟

راهبر و شاخص کیست؟

اگر شاخص ما ولایت فقیه باشد که نماینده امام زمان و حجت او بر ماست

هیچ وقت اسیر  رنگ و نیرنگ ها نخواهیم شد چراکه:

هرکس که با ندای رهبرش  بیدار نشود

زیر لگد دشمن بیدار می شود.

امام علی (ع)

 




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , سیاسی ,  , 

من می‌خواهم غالب یا بیش از غالب بدنه دانشجویی کشور، مجموعه‌ای متعهّد و دارای احساس مسؤولیت نسبت به آرمانهای دانشجویی باشند. یکی از این آرمانها مسأله علم است؛ دومی عدالتخواهی است و آرمان سوم، آزاداندیشی و آزادیخواهی است. ۱۳۸۲/۰۸/۱۵




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , دانشجو وبسیجی ,  , 

غدیر على، هنوز هم چشمه‌اى لبریز از آب حیات و دریایى موّاج از كرامت‌هاست .

«غدیر» دریایى از باور و بصیرت، در كویر حیرت و هامون ضلالت است، تا كام جان‌ها از آن سیراب شود .

«غدیر»، یك «كتاب مبین» است،

سندى براى تداوم خط «رسالت» در جلوه «امامت»

«غدیر»، براى تشنگان، چشمه زلال هدایت است، و براى ره گم‌كردگان، صراطى است كه به «سنّت پیامبر» منتهى مى‌شود.

غدیر، عید ولایت است .

و ... «غدیر على»، هنوز هم چشمه‌اى لبریز از «آب حیات» و دریایى مواج از فضایل است .

«غدیر»، روز اكمال دین و اتمام نعمت بود.

«غدیر»، برنامه‌اى الهى براى حیرت زدایى از اذهان و اعمال امت، در افقهاى آینده تاریخ بود .

«غدیر»، تداوم خطّ رسالت، در آینه «امامت» است .

پس ... «عاشورا» با «امامت» پیوند دارد، و «غدیر» با «كربلا» پیوسته است .

غدیر، روز بشریت و روز «انسان» است، غدیر،«تداوم رسالت محمد» در «ولایت على» است. غدیر، عید «پیمان» و «میثاق» و «عهد» است.

اگر امّت، «غدیر»ها را پاس بدارند، «عاشورا»هاى مظلومیت و كربلاهاى خون و شهادت پیش نمى‌آید و خورشید امامت، در محاق خلافت قرار نمى‌گیرد .

امّت بى امام، رمه بى چوپان است و گله بى شبان و راه بى علامت و ... شب بى چراغ ، كشتى بى ناخدا، دشت بى چشمه، و ... قنات خشكیده و

بى آب ! ... ره‌شناس‌تر از «مولود كعبه» كیست؟ و قاطع‌ تر از «ابوتراب» و پسندیده‌تر از «مرتضى» و والاتر از «على» كدام است؟

على(علیه السلام)، «غدیر خم» را از دریاى فضائلش به موج نشانده است و رسول گرامى اسلام، دست روى چهره خوب و شایسته‌اى گذاشته است،

على، برگزیده محمد نیست، بلكه منتخب خداست و پیامبر فقط ابلاغگر پیام الهى نسبت به امامت اوست .

غدیر، كاشتن بذر ولایت در جان‌هاست .

غدیر، نشان دادن خورشید به گرفتاران ظلمت‌هاست .

غدیر، روز تكمیل دین و اتمام نعمت است .

غدیر، «عیدُ الله الاكبر» است، عید آل محمد، عید هواداران حق و وفاداران به پیامبر .

غدیر، عید عدالت و رهبرى است، عید انسانیت و كمال طلبى است، عید شعله افكنى بر اندیشه‌ها، عید امید آفرینى در دلهاست .

غدیر، روز بشریت و روز «انسان» است، غدیر،«تداوم رسالت محمد» در «ولایت على» است. غدیر، عید «پیمان» و «میثاق» و «عهد» است .

 

"جواد محدثی"




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , مذهبی ,  , 

سالروز شهادت امام محمد باقر ( علیه السلام )
هفتم ماه ذی الحجه مصادف است با سالروز شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان ولایت حضرت امام محمد باقر (( علیه السلام )) ، شهادت این بزرگوار را به تمامی ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت تسلیت می گوییم .


امام باقر علیه السلام :
«إِنَّما یُداقُّ اللّهُ الْعِبادَ فِى الْحِسابِ یَوْمَ الْقِیمَةِ عَلى قَدْرِ ما آتاهُمْ مِنَ الْعُقُولِ فِى الدُّنْیا.»:
خداوند در روز قیامت در حساب بندگانش، به اندازه عقلى که در دنیا به آنها داده است، دقّت و باریک بینى مى کند.

 

خلاصه ای از زندگی امام محمد باقر علیه السلام

 

ادامه مطلب برای اونهایی که اهل دقتند....

 

 

 




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , مذهبی ,  , 

 




برچسب ها :

موضوع :
-عکس- , مذهبی , -مطالب- , فرهنگی ,  , 

این فایل شامل چشم انداز بسیج دانشجویی،چارت حوزه و پایگاه،وظایف واحد های مختلف حوزه و پایگاه و آیین نامه ها می باشد.

برای دریافت فایل اینجا را کلیک کنید.

رمز فایل را از مسئول پایگاه خود بگیرید.




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , دانشجو وبسیجی ,  , 

همزمان با فرارسیدن دهه کرامت و در آستانه ولادت با سعادت امام رضا(ع)، اعضای هفتمین دوره جشنواره «کاروان‌ زیر سایه خورشید» صبح روز پنجشنبه (۱۳ شهریورماه) با حضور در بیمارستان‌ شهید رجایی از آیت‌الله مهدوی کنی عیادت کردند.
چهار تن از خادمان حرم ثامن‌الحجج امام علی بن موسی‌ الرضا(ع) که در کاروان «زیر سایه خورشید» حضور داشتند پرچمی سبز رنگ از حرم این امام که منقش به آیه «نصر من الله و فتح قریب» بود را به عنوان تبرک با خود به همراه آورده بودند را باز کرده و روی بدن آیت‌الله مهدوی کنی انداختند تا ایشان نیز اکنون که در بستر بیماری قرار دارد عطر دل انگیز حرم رضوی را از نزدیک استشمام کند.

در ادامه این عیادت یکی از خادمان حرم رضوی شروع به خواندن صلوات خاصه علی بن موسی الرضا علیه‌السلام کرد و همه حاضران با زمزمه این صلوات، شِفای عاجل آیت‌الله مهدوی کنی را از درگاه احدیت خواستار شدند.زمانی که صلوات خاصه امام رضا(ع) قرائت می‌شد، چشمان آیت‌الله مهدوی کنی باز و گویی به عشق مولایش تر شده است. و گویی در اوج بیماری و بی‌حسی، چیزی را در زیر لب زمزمه می‌کرد.




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , مذهبی ,  , 

بند بند از هم گسست این قلب طوفان دیده ام /  روی تخت افتاده ای آقای باران دیده ام

نذر کردم دردهایت مال منباشد عزیز             /        دردهایت مال من، انگار درمان دیده ام

قند می ریزد ز لب هایت همه دم ،رهبرا    /   خوشه خوشه بر لبت خرمای کرمان دیده ام

نطق های آتشینم برده کف از دشمنان          /          بازی نطقت تیغه فولاد زنجان دیده ام

تو همان اوجی که بالاتر زماه و انجمی         /       در هوایت صد هزار عباس دوران دیده ام

نذرهای من ردیف شعر را تغییر داد              /         بهر تو امن یجیب از دست قرآن چیده ام




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , دانشجو وبسیجی ,  , 
معرفی کتاب

این کتاب را وقتی با کتاب خاک های نرم کوشک مقایسه کردم متوجه شدم بسیاری از ویژگی های این شهید و شهید برونسی مثل هم بوده!!




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , خاطرات شهدا ,  , 

افسران - یوم الحساب« نه غزه، نه لبنان»

صرف نظر از صهیونیست‌های وحشی و شیوخ شکم‌پرست عرب، سرافکنده‌ترین مردم این روزگار، همان فتنه‌ پیشگانی هستند که روز قدس سال ۸۸، شعار «نه غزه، نه لبنان» را آشکارا سردادند. حال دنیا را بنگرید که دارد اعدام می‌کند این شعار را..این روزها دنیا، همه دنیا، صحنه محاکمه شعار «نه غزه، نه لبنان» است.این روزها روز عزای شعار «نه غزه، نه لبنان» است، ما این را از قبل گفته بودیم که گفتمان فتنه‌گران، در ابعاد جهانی هم خریدار ندارد و منجر به روسیاهی بیشترشان خواهد شد!

برای سر ندادن شعار پست «نه غزه، نه لبنان» کافی است یک جو «انسان» باشیم.«غزه» اگر از نظر جغرافیایی «باریکه»‌ای بیش نیست لیکن از حیث وجدان، به محل تقسیم ۲ جناح حق و باطل امروز دنیا تبدیل شده. . .روز قدس سال ۸۸ که به پنجمین سالگردش نزدیک می‌شویم! ما و ملت، شعارمان این بود؛ «مرگ بر اسرائیل» اما فتنه‌گران، سران فتنه و الباقی شعار می‌دادند؛ «نه غزه، نه لبنان». حال بنگرید دنیا شعار ملت ما را دست گرفته یا شعارک روزنامه‌خوارهای متقلب را؟ آمریکا بخواهد یا نخواهد و خوشش بیاید یا نیاید، دنیا با غزه است، نه اسرائیل. و دنیا با ماست، نه همصدایان با اسرائیل.

این وسط، شیوخ عرب، کاری هم برای غزه نکنند، خون کودک غزه کار خودش را بلد است. روزنامه را می‌توان دزدید، قلم را می‌توان فروخت،اما اصحاب حقیقی رسانه، مگر مرده اند که قطرات اشک «مادر طفل ۶ ماهه شجاعیه» در لا به لای شعار «نه غزه…» سانسور شود؟! بی‌بی‌سی و سایر شبکه‌های مورد علاقه آقای رفسنجانی، هر گونه که می‌خواهند اخبار غزه را پوشش دهند! خداوند بلد است چگونه از «تیرکمان»، «رسانه» بسازد! و از «سنگ»، «قلم»! «نون و القلم و ما یسطرون»… خون و القلم و ما یسطرون… خدایی که آتش را بر «خلیل» گلستان کرد، بر «الخلیل» هم می‌تواند! غزه خیلی وقت است که دیگر یک «باریکه» نیست.

«آقای ما»، «آقای مقاومت»، یک «چفیه» روی دوش‌شان انداخته‌اند… که امروز دیگر، همه احرار عالم، همین چفیه را روی دوش انداخته‌اند. چفیه، عربی و فارسی و مسلمان و مسیحی ندارد! این بیرق مشترک آزادگان همه دنیاست! این لباس همه دنیاست! ماه و ستاره‌ها، در جای جای دنیا، «چفیه بر دوش» به مقاومت غزه عزیز، «آری» گفته‌اند… و می‌گویند اما روی دوش آفتاب، این چفیه، دیدنی‌تر است… و این زمین، با حضرت صاحب‌الزمان(عج) از این هم دیدنی‌تر است… خدایا! گمانم غزه، آسمان می‌خواهد… جرعه‌ای نور… و تحقق وعده ظهور…

خدایا! گمانم دل مسجدالاقصی، «بک یا الله» بقیه الله را می‌خواهد.




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , مذهبی , سیاسی ,  , 

فضایی ترین تصمیم شورای رقابت؟؟؟

برای جمع کردن بازار حاشیه و کم کردن قیمت خودرو در بازار آزاد خودروها هرکدوم ، چهر پنج ملیون گرون تر شد!!!

ینی منطق قوی تر از این دیده بودید شماها؟؟؟بی تقصیربی تقصیربی تقصیر

 

عجیبه که توی بحبوحه  این تحریمها همه ضرر دیدن از شرکت های داخلی تا شرکتهای خارجی از پژو فرانسه بگیر تا شهر صنعتی مثل دیتروید در آمریکا ولی خودروسازای ایران آخ نگفتن!!! حالا به نظر شما علت موفقیتشون چی میتونه باشه ؟؟؟




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , سیاسی ,  , 


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد