منوی اصلی
موضوعات وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لينک دوستان
پيوندهاي روزانه
نويسندگان
جستجو
مطالب پيشين
آرشيو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی
ابر برچسب ها

فرار های اعضای داعش با لباسهای زنانه به شیوه متداول در این گروه تروریستی تبدیل شده!!!




برچسب ها :

موضوع :
سیاسی ,  , 
محبوب

 

حضرت امام حسن عسگری علیه السلام می فرمایند که حضرت سجاد علیه السلام فرمودند:

خداوند متعال به موسی علیه السلام وحی کرد که ای موسی مرا محبوب مردم بساز که مرا دوست بدارند و مردم را محبوب من بساز تا آن ها را دوست بدارم

حضرت موسی علیه السلام عرض کرد: بار الها چه انجام دهم؟ خداوند فرمود: ایشان را به نعمت های من آگاه ساز تا من را دوست بدارند زیرا که اگر تو یک بنده فراری را از درگاهم یا یک منحرف از درب خانه مرا به من برگردانی برای تو بهتر است از عبادت صد سال که روزها را روزه بداری و شب ها را بپا خیزی. حضرت موسی علیه السلام پرسید بنده ی فراری تو کیست؟

خداوند فرمود بنده ی معصیت کار سرکش. حضرت موسی علیه السلام پرسیدند گمراه منحرف از تو کیست؟

خدواند عزَّو جلَّ فرمود: کسی که امام زمانش را نمی شناسد به او بشناسانی و یا کسی که امام زمانش را می شناسد ولی از او دور است او را نزدیک سازی و یا با شرایع دینش ناآشناست او را آشنا کنی و به او بشناسانی که به چه وسیله باید خدایش را عبادت کند وچگونه رضای وی را فراهم سازد

سپس حضرت سجاد علیه السلام فرمودند: پس دانشمندان شیعیان را به ثواب بزرگتر و پاداش فراوان تر بشارت دهید زیرا ایشان گمراهان را هدایت می کنند.

«بحار الانوار، ج۲، حدیث ۶»




برچسب ها :

موضوع :
مذهبی , سبک زندگی ,  , 
بدون شرح...




برچسب ها :

موضوع :
سیاسی ,  , 
تقوا یعنی

تقوا یعنی

.

.

.

.

ﻓﯿﻠﻢ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ ﻭ ﺑﮕﺬﺍﺭﯾﺪ ﺟﻠﻮﯼ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ، ﺑﺒﯿﻨﯿﺪ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﯿﺪ ﺍﯾﻦ ﻓﯿﻠﻢ ﺭﺍ ﺟﻠﻮﯼ ﻫﻤﻪ ﭘﺨﺶ ﮐﻨﻨﺪ؟

ﺑﺎ ﻓﺮﺯﻧﺪﻡ ﭼﻄﻮﺭ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﮐﺮﺩﻡ . . . ؟

ﺑﺎﻣﺎﺩﺭﻡ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺣﺮﻑ ﺯﺩﻡ . . . ؟

با همسرم چگونه رفتار کردم . . . ؟

ﺍﮔﺮ ﺣﺎﺿﺮ ﻧﯿﺴﺘﯽ ﺍﯾﻦ ﻓﯿﻠﻢ ﺭﺍ ﺑﻘﯿﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺒﯿﻨﻨﺪ ﯾﻌﻨﯽ ﺧﻮﺏ ﻧﯿﺴﺘﯽ !




برچسب ها :

موضوع :
سبک زندگی ,  , 




برچسب ها :




برچسب ها :

موضوع :
سیاسی ,  , 

 

استاد فاطمی نیا ...

دزدی نزد میوه فروشی آمد. از قیمت میوه پرسید که صدتای آن چند است. میوه فروش پاسخ داد. سپس دزد با سوالات متعدد از قیمت تعداد مختلف، میوه فروش را گیج کرد و پرسید یک دانه چند است؟ میوه فروش پاسخ داد وقتی صد عدد از آن فلان مقدار است، یک عدد که ارزشی ندارد.

دزد گفت پس همان یک عدد را به من بده و میوه را گرفت و دوباره این قضیه تکرار شد و میوه ی دوم را گرفت. درباره ی میوه ی سوم، میوه فروش به خود آمد و مانع به تاراج رفتن مالش شد ...

خوشا به حال آن میوه فروش که در سومین میوه به خود آمد. وای به حال کسی که عمرش را با توجیه "یک شب که هزار شب نمی شود" و امثال این جملات تقدیم شیطان کند ...




برچسب ها :

موضوع :
مذهبی , سبک زندگی ,  , 

 

امیرالمومنین علی (علیه السلام):

اى مردم! از خدايى بترسيد كه اگر سخنى گوييد مى شنود و اگر پنهان داريد مى داند. براى مرگى آماده باشيد كه اگر از آن فرار كنيد شما را مى يابد و اگر بر جاى خود بمانيد شما را مى گيرد و اگر فراموشش كنيد شما را از ياد نبرد.

نهج البلاغه، حکمت 203




برچسب ها :

موضوع :
مذهبی ,  , 

 

" آمریکایی ها آرزو دارند

قدرت و نفوذ امروز ایران را در منطقه داشته باشند "

نشریه ی معتبر امیرکایی فارین پالیسی( Foreign Policy) می گوید:

اسرائیل عصبانی است, عربستان سعودی از خشم کبود شده !

بعد از نامه اوباما به رهبر ایران همه بهت زده شده اند.

خاورمیانه در حال تغییر است حوادث موجود دورنمای ژئوپولیتیک کل خاورمیانه را تغییر خواهد داد؛ منطقه ای که باتلاقی برای اوباما و اسلاف او بوده است.

آمریکا نشان می دهد کاملا به ایران در خاورمیانه نیاز دارد زیرا ایران ثبات خود را حفظ کرده و نقش آفرین نخست منطقه گردیده.

آمریکا تمام متحدانش را علیه داعش بسیج کرده ولی این ائتلاف شکست خورده است زیرا مهمترین و کلیدی ترین بازیگر منطقه فراموش شده,ایـــران!

باید پذیرفت این ائتلاف بدون حضور ایران ائتلافی شکست خورده است به همین دلیل آمریکایی ها به طور محرمانه از ایران درخواست دارند وارد نبرد مستقیم با داعش شود زیرا میدانند برخورد نظامی ایران با داعش تنها به حمله هوایی محدود نخواهد شد آنها(ایرانی ها)نیروهای زمینی و آبدیده خود را وارد میدان خواهند کرد نیروهای بازمانده از طولانی ترین نبرد قرن.

موفقیت های آتی در میدان های جنگ عراق ثابت کننده نقش سازنده ایران است. در جنگ اخیر بر سر شهر استراتژیک آمرلی در شرق عراق نیروهای قدس دوشادوش پیشمرگه های کرد می جنگیدند

ایران از نظر دیپلماتیک نیز می تواند نقشی را ایفا کند که ایالات متحده نمی تواند و نخواهد توانست. تهران به عنوان یک حامی کلیدی دولت سوریه می تواند با اسد ارتباط بگیرد و با اعتماد به منفعت خود با وی صحبت کند. همچنین پیوستگی ماهوی میان شیعیان ایران و عراق به ایران نقشی را داده است که امریکا تنها می تواند آرزوی آن را داشته باشد.




برچسب ها :

موضوع :
سیاسی ,  , 
تکفیر

«تکفیر» یک عاملى براى دشمنان امّت اسلامى است؛ نه فقط شیعه، اهل سنّت را هم تکفیر میکنند... به نفع رژیم صهیونیستى. براى اینکه مردم را و مسلمانها را به هم مشغول کنند تا غافل بشوند از مسئله‌ى مهمّ ‫فلسطین و از حضور دشمن در دل دنیاى اسلام غفلت کنند.

 امام خامنه ای ۹۳/۶/۱۶




برچسب ها :

موضوع :
سیاسی ,  , 

اثرات ورزش بریادگیری

تحقیقات دکتر هیتر.س. اولیف  نشان داد که سالمندانی که یک برنامه تمرینی شامل راه رفتن سریع بر روی نوارگردان را سه بار در هفته و به مدت یک ساعت، در طول چهار ماه انجام می‌دادند حافظه و زمان واکنش آنها، بهبود یافته بود.
تحقیقات بیشتر نشان داد که آهسته دویدن (Jogging)، راهپیمایی,دوچرخه‌سواری نیز مانند راه رفتن سریع موجب بهبود حافظه و زمان واکنش در سالمندان می‌شوند. (اولیف، 2000)

پژوهشگران همچنین دریافتند که سالمندانی که در یک برنامه تمرینی قدرتی و انعطافی به مدت یک ساعت سه بار در هفته و در طول 4 ماه شرکت کردند عملکردشان در اجرای آزمون‌های حافظه، بهبود یافت. اگر چه این گونه بهبود حافظه بیشتر در سالمندانی که تمرینات هوازی انجام می‌دهند رخ می‌دهد، اما تحقیقات بیشتر نشان داده است که هیچ تمرین ورزشی نسبت به تمرینات ورزشی دیگر از لحاظ تاثیر بر حافظه برتری ندارد. به عبارت دیگر بین ورزش‌های مختلف از حیث تاثیر بر حافظه تفاوت معنی داری مشاهده نمی‌شود.

در تحقیقی دیگر، سالمندانی که به تازگی بازنشسته شده بودند و زندگی کم تحرکی را آغاز کرده بودند، در طول 4 سال توسط آزمون‌های شناختی گوناگون مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج بررسی‌ها، نشان داد که توانمندی‌های شناختی این سالمندان از زمان بازنشستگی تا 4 سال بعد از آن به طور فزاینده‌ای کاهش می‌یابد.

ا




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- ,  , 

کتک خوردن سرباز اسرائیلی از زن فلسطینی...




برچسب ها :

موضوع :
سیاسی ,  , 

در نامه حضرت امیر (ع) به مالک اشتر می خوانیم: «هیچ چیز مانند ظلم و ستم، نعمت های الهی را تغییر نمی دهد چون خداوند ناله مظلوم را می شنود و در کمین ظالمان است».
ذَلِکَ بِأَنَّ اللّهَ لَمْ یَکُ مُغَیِّرًا نِّعْمَةً أَنْعَمَهَا عَلَى قَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنفُسِهِمْ وَأَنَّ اللّهَ سَمِیعٌ عَلِیمٌ (انفال، 53) این [کیفر] بدان سبب است که خداوند نعمتى را که بر قومى ارزانى داشته تغییر نمىدهد مگر آنکه آنان آنچه را در دل دارند تغییر دهند و خدا شنواى داناست.
در احادیث متعدد عواملی مانند ظلم و گناه سبب تغییر نعمت های الهی به حساب آمده اند چنانکه بازگشت از گناه و انحراف و حرکت در مسیر حق موجب سرازیر شدن انواع نعمت های الهی است.
گناهان و ستم ها، انسان را از لیاقت بهره وری از لطف الهی دور می کند چنانکه حضرت علی (ع) در خطبه قاصعه بدان اشاره نموده است و در دعای کمیل می خوانیم: «اللهم اغفرلی الذنوب الّتی تهتک العصم... اللهم اغفرلی الذنوب الّتی تغیّر النّعم...»
در نامه حضرت امیر (ع) به مالک اشتر می خوانیم: «هیچ چیز مانند ظلم و ستم، نعمت های الهی را تغییر نمی دهد چون خداوند ناله مظلوم را می شنود و در کمین ظالمان است.»
امام صادق (ع) فرمودند: «همواره از سختی ها و گرفتاری های روز و شب که عقوبت معصیت و گناهان شما است به خدا پناه ببرید.»
ابو خالد کابلى می گوید: از امام سجاد (ع) شنیدم که فرمودند: «گناهانى که موجب تغییر نعمت می شوند عبارت اند از: ظلم به مردم، ترک کارهاى نیک و احسان به مردم، کفر نعمت و ترک شکر و سپاس. خداوند متعال می فرماید: «إِنَّ اللَّهَ لا یغَیرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى یغَیرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ» (رعد،11) پروردگار چیزى از قومى نمی گیرد، مگر این که آنها خود اوضاع و احوال خود را تغییر دهند.
و گناهانى که عذاب مىآورند عبارت اند از ظلمى که ظالم نسبت به آن شناخت داشته باشد، و تجاوز و تعدى به مردم و ریشخند کردن آنها. گناهانى که روزى انسان را می گیرند؛ اظهار فقر، خوابیدن در هنگام نماز عشاء به گونه ای که نماز قضا شود، همچنین است نماز صبح، و کوچک شمردن نعمت ها و شکایت از خدا. اما گناهانى که پردهها را پاره می کنند عبارت اند از: خوردن شراب، بازى کردن قمار، شوخى و مزاح با مردم، سخنان لغو و بىفایده، عیب جویى از مردم و همنشینى با مردان آلوده.»
و فرمودند: «گناهانى که موجب نازل شدن عذاب می گردند؛ کمک نکردن به ستم دیدگان، نرسیدن به حال محرومان و ترک امر به معروف و نهى از منکر می باشد. گناهانى که موجب مىشود که دشمنان بر انسان تسلط یابند، عبارت اند از: ظلم آشکار، گناه علنى، ارتکاب محرمات، نافرمانى از نیکان و متابعت از اشرار. گناهانى که آدمیان را زود هلاک می کنند عبارت اند از: قطع رحم، سوگند دروغ، گفتن سخنان غیر واقع، زنا، سد راه مسلمانان و ادعاى امامت بدون لیاقت و شایستگى. گناهانى که امیدها را قطع می کنند عبارت اند از: ناامیدى از رحمت خداوند، یأس از درگاه خدا، اطمینان و اعتماد به غیر خدا و تکذیب وعده هاى خداوند. و گناهانى که مانع قبولى دعا می شوند عبارت اند از: سوء نیت، خبث باطن، نفاق با برادران، اجابت نکردن دیگران، تأخیر نمازهاى واجب تا آن گاه که وقتش بگذرد، نیکى نکردن در راه خداوند، ندادن صدقه و ترک احسان، زبان به فحش و ناسزا گشودن.»
منابع:
دقایقی با قرآن
وسائل الشیعه




برچسب ها :

موضوع :
مذهبی ,  , 

استاد برجسته حوزه و دانشگاه دکتر حسن رحیم پور ازغدی  گفت:

عزاداری‌های امام حسین(ع) امروز برای دو حسین، دو فاطمه، دو ابوالفضل و دو کربلا گرفته می‌شود

که یکی از این حسین‌ها، حسینی است که کار به هیچ چیز ندارد و می‌خواهد راحت و آسوده زندگی کند

و تنها عزا برگزار می‌شود که تقیه سکوت و عدم مبارزه از نمادهای این عزاداران است.

 

 استاد حسن رحیم پور ازغدی که سخنران پیش از خطبه های امروز نماز جمعه تهران بود، در بخشی از سخنانش اشاره ای به  حواشی سخنرانی اخیرش در مورد عزاداری  پرداخت. سخنرانی که در آن به تبیین برخی انحرافات در عزاداری های حضرت اباعبدالله  پرداخته شده بود.

ادامه مطلب بذا اونایی که اهل دقتند...!

 




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , فرهنگی ,  , 

هوالباقی

بسیج دانشجویی دانشکده پرستاری و مامایی در گذشت نابهنگام وجانسوز استاد گرانقدر و فرهیخته جناب آقای دکتر محسن یزدانی را به جامعه دانشگاهی ،همکاران و خانواده ایشان تسلیت عرض نموده و از پیشگاه خداوند منان مغفرت و علو درجه را برای آن استاد گرامی و صبر و شکیبایی را برای خانواده ایشان مسئلت می نماییم.


مراسم تشیع پیکر ایشان صبح دوشنبه 93/8/19 از دانشکده پرستاری و مامایی به سوی منزل ابدی باغ رضوان انجام می پذیرد.

حضور شما سروران باعث شادی روح ایشان می گردد.

«برای شادی روحشان صلوات ختم فرمایید»




برچسب ها :

موضوع :
-اخبار- , اطلاعیه ها ,  , 




برچسب ها :

موضوع :
-اخبار- , اطلاعیه ها ,  , 

کاریکاتور های بیشتر در ادامه مطلب....




برچسب ها :

موضوع :
-عکس- , سیاسی ,  , 

 

 

روایتی دیگر از عاشورای 88!




برچسب ها :

موضوع :
-فیلم وکلیپ- , سیاسی ,  , 
دیوبندیه!

فرقه ای به نام دیوبندیه که توانسته حدود 200 ملیون طرفدار برای خود دست و پا کند ، مکتبی است که از دل فردی از حنفیان شبه قاره هند بیرون آمد بنام شاه ولی ا... دهلوی این شخصیت یکی از بزرگ‌ترین متفکران مسلمان اهل سنت حنفی شبه قاره هنداست. او در قرن ۱۲ متولدشد. درهند درس خواند وبرای ادامه تحصیل به مدینه رفت. درآنجا برخی ازافکارابن تیمیه را پسندیدو پذیرفت و برگشت به هندواین افکار را پخش کرد. شاه ولی ا... اصل توسل را جایز می‌داند برخلاف وهابیت که شرک می‌دانند اما استغاثه به ارواح اولیای الهی واینکه بروی کنار قبر اولیای الهی واز آن هاچیزی درخواست کنی این‌ها را ازمصادیق شرک می‌داند.

خب خیلی فرق است بین بدعت وشرک. فرق شاه ولی ا... دهلوی بامحمد بن عبدالوهاب دراین است که شاه ولی ا... همه مسلمان هارا مسلمان می‌دانست وقائل به تکفیر هیچ مسلمانی نبودوبخاطر همین تفکراتش موردانتقادوهابیت هم هست. اماعلت گسترش سریع این تفکر برمیگردد به حضور استعمار پیر انگلیس در شبه قاره هند.‌‌ همان طور که می‌دانیم ۴۰۰ سال مسلمانان حکومت و قدرت را در هند در دست داشتند. باآمدن کمپانی هند شرقی مسلمان‌ها قدرت را از دست دادند، مسلمان‌ها که دیدند یک کافری آمده و برآن هامستولی شده درسال ۱۸۵۷ قیام کردند این قیام بشدت از سوی انگلستان سرکوب شدوانگلستان دستور داد که هر مسلمانی ۲۵% از اموالش را باید به انگلیس بپردازد و این تحقیر شدن از سوی انگلستان سبب شد که علما دور هم بنشینند و به این نتیجه برسند که چون ما از سلف دور شدیم گرفتار این مسائل شده‌ایم. درنتیجه تصمیم به احیای این تفکر کردند

لذا اولین فرد آمد و مدرسه‌ای تاسیس کرد بر اساس اندیشه شاه ولی ا... دهلوی، در روستایی به نام دیوبند. وعوض اینکه دیگر به این مکتب بگویند مکتب شاه ولی اللهیه، اسم مکتب راگذاشتند دیوبندیه. اگر بخواهیم مکتب دیوبندیه را بررسی کنیم، می‌توانیم بگوییم ۶۰% به شیعه نزدیکند و۴۰% به وهابیت. از عوامل گسترش تفکر دیوبندیه سازمانی به نام جماعت التبلیغ بود. یکی از فارغ تحصیلان مدرسهٔ دیوبندیه، ایشان دید که با حضور کمپانی هند شرقی و تبلیغ مسیحیت و هندوو این‌ها، خیلی از مسلمان‌ها از دین اسلام بیرون رفتند گفت آهای مردم مهم نیست چه کاره‌اید، مهم این است بیایید برای خدا چند روز بروید تبلیغ مسلمان‌ها که تحت فشار استعمار انگلیس بودند، خیلی سریع جذب جماعت التبلیغ شدند و کسانی که عِرق دینی داشتند راه افتادند در روستا‌ها وشهر‌ها به تبلیغ اسلام ولی اسلام با تفسیر شاه ولی ا.... ما امروز تخمینمان این است که حدوداً حداقل ۱۰۰ میلیون، دیوبندی در جهان داریم، که اکثرا در شبه قاره هند هستند یعنی در کشورهای هند، بنگلادش، پاکستان و افغانستان. دیوبندیه از حدود ۶۰ –۷۰ سال پیش وارد ایران هم شده و ۹۰% مردم استان سیستان و بلوچستان اهل سنت آن منطقه دیوبندی هستند.

 ما در آن منطقه وهابی نداریم، بلکه دیوبندی داریم. از دل دیوبندی‌های ضد تکفیری که قائل به تکفیر مسلمان‌ها نبودند، خب جماعت التبلیغ بوجود آمد که رویکرد خوبی دارند، رویکرد تعاملی. اما متاسفانه دوجریان از دل دیوبندیه بیرون آمد که این‌ها مقداری افراطی و علی الخصوص ضد شیعه هستند. یکی از این گروه‌ها سپاه صحابه و دیگری گروه طالبان است که هردو گروه ساخته یکسری از فارغ التحصیلان مدرسه دیوبند بودند. سپاه صحابه درمخالفت شدید باشیعه هستند چون می‌گویند شیعه بد گویی صحابه رامیکند وحال آنکه دیدیم مقام معظم رهبری فرمودند: توهین به خلفا وامهات مومنین حرام هست.

امااین‌ها تحت تاثیر برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای شیعه هستند که ما این شبکه‌های ماهواره‌ای را قبول نداریم امثال آقای اللهیاری ویاسرالحبیب. به قول مقام معظم رهبری تشیعی که از لندن و آمریکا دارد پخش می‌شود، تشیع واقعی نیست. اما متاسفانه سپاه صحابه رشد کرد و در بسیاری ازشهرهای پاکستان حضور دارند و تمام کُشت و کُشتار‌هایی که در پاکستان انجام می‌گیرد توسط این گروه است. این‌ها معتقدند که ما پاکستان بدون شیعه می‌خواهیم (پاکستانی که حدوداً۳۰-۴۰ میلیون شیعه دارد) البته بسیاری از علمای دیوبند علیه این‌ها موضع گرفته و انتقاد کرده‌اند (خب عده‌ای همیشه تندرو در هر مذهب و فرقه‌ای وجود دارد).

 گروه دیگری که گفتیم طالبان بود که با هدایت پاکستان وارتشش این‌ها تجهیز شدند و به طرف افغانستان فرستاده شدند. رفتار‌های افراطی طالبان باعث شد که جهان علیه این‌ها موضع بگیرد و اتفاقاتی افتاد که این‌ها حکومتی که بصورت محدود و در زمان کم در افغانستان ایجاد کرده بودند بعد از۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ با حمله آمریکا به افغانستان از دست بدهند. اماهنوز گستره فراوانی از جنوب افغانستان و شمال پاکستان در دست طالبان است.




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , مذهبی ,  , 




برچسب ها :

موضوع :
-عکس- , فرهنگی ,  , 


امام سجّاد عليه السلام :
المُؤمِنُ مِن دُعائِهِ عَلى ثَلاثٍ : إمّا أن يُدَّخَرَ لَهُ و إمّا أن يُعَجَّلَ لَهُ و إمّا أن يُدفَعَ عَنهُ بَلاءٌ يُريدُ أن يُصيبَهُ ؛ 
. تحف العقول ، ص 280 .
امام سجّاد عليه السلام :
مؤمن از دعاى خود يكى از سه نتيجه را مى گيرد : يا برايش ذخيره مى شود ، يا در دنيا برآورده مى شود و يا بلايى كه مى خواست به او برسد از او برگردانده مى شود .

 

شهادت بزرگ مرد مناجات سید سجده کننده آل طه امام زین العابدین (ع) تسلیت باد.




برچسب ها :

موضوع :
مذهبی , مذهبی ,  , 

«خدايا ترا شكر ميكنم كه حسين (ع) را آفريدي...
اي خداي حسين (ع)، ترا شكر ميكنم كه راه پرافتخار شهادت را در جلوي پاي روندگان حق و حقيقت گذاشتي...

اي حسين(ع)، دلم گرفته و روحم پژمرده...

در ميان طوفان حوادث كه همچون پر كاه ما را به اينطرف وآن طرف ميكشاند، مايوس و دردمند، فقط بر حسب وظيفه به مبارزه ادامه ميدهم...
و گاهگاهي آنقدر زيرفشار روحي كوفته ميشوم كه براي فرار از درد وغم، دست بدامان شهادت ميزنم تا ازميان اين گرداب وحشتناكي كه همه را و انقلاب را فروگرفته است، لااقل گليم انساني خود را بيرون بكشم و اين عالم دون و اين مدعيان دروغين را ترك كنم و با دامني پاك و كفني خونين بلقاء پروردگار نائل آيم...»

شهید دکتر مصطفی چمران




برچسب ها :

موضوع :
مذهبی ,  , 
هيچ وقت نبايد امت اسلامى و جامعه‌ى اسلامى ماجراى عاشورا را به عنوان يك درس، به عنوان يك عبرت، به عنوان يك پرچم هدايت از نظر دور بدارد. قطعاً اسلام، زنده‌ى به عاشورا و به حسين‌بن‌على (عليه‌السّلام) است. همان طور که پیامبر(صلی الله علیه و آله والسلم) فرمود: «و انا من حسين»؛ بنا بر اين معنا، يعنى دين من، ادامه‌ى راه من، به وسيله‌ى حسين (عليه‌السّلام) است. اگر حادثه‌ى عاشورا نبود، اگر اين فداكارى عظيم در تاريخ اسلام پيش نمى‌آمد، اين تجربه، اين درس عملى، به امت اسلامى داده نميشد و يقيناً اسلام دچار انحرافى ميشد
امام خامنه ای ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
 



برچسب ها :

موضوع :
مذهبی ,  , 
کربلا الگوی همیشگی ماست. کربلا مثالی است برای این‌که در مقابل عظمت دشمن، انسان نباید دچار تردید شود. این، یک الگوی امتحان شده‌است. راه حسین علیه السّلام؛ یعنی نترسیدن از خصم و تن دادن به مبارزه.
امام خامنه ای ۱۳۷۱/۰۴/۱۰



برچسب ها :

موضوع :
مذهبی , سبک زندگی ,  , 

 

میگویند

یــــک دســـــت صـدا نـدارد

امـا در کربلا

بـی دسـت هـا غـوغـا مـی کـنـنـد ...

الـسَّـلامُ عَـلَیْکَ یـا اَبَـا الْـفَـضْـلِ الْـعَـبّـاسَ (ع)




برچسب ها :

 

«بار دیگر صدای هل من ناصر امام عشق در دل تاریخ بلند است ...

هر آنکس در هر زمان و در هر جا به این صلا لبیک گوید، کربلاییست و کربلا میزان عشق است و اهل الله را از اغیار جدا می کند ...»

شهید سید مرتضی آوینی




برچسب ها :

موضوع :
مذهبی ,  , 

 

بر لب آبم و از داغ لبت می میرم

هر دم از غصه ي جانسوز تو آتش گیرم

مادرم داد به من درس وفاداری را

عشق شیرین تو آمیخته شد با شیرم

گاه سردار علمدارم و گاهی سقّا

گه به پاس حرمت گشت زنان، چون شیرم

بوته ي عشق تو کرده ست مرا چون زرناب

دیگر این آتش غم ها ندهد تغییرم

گر مرا شور و جوانی و بهار عمر است

از خزان تو دگر ای گل زهرا پیرم

غیرتم گاه نهیبم زند از جا برخیز

لیک فرمان مطاع تو شود پاگیرم

تا که مأمور شدم علقمه را فتح کنم

آیت قهر بیان شد، ز لب شمشیرم

سایه ي پرچم تو کرد سرافراز مرا

عشق تو کرد عطا دولت عالمگیرم

کربلا کعبه ي عشق است و من اندر احرام

شد در این قبله ي عشاق دوتا تقصیرم

دست من خورد به آبی که نصیب تو نشد

چشم من داد از آن آب روان تصویرم

باید این دیده و این دست دهم قربانی

تا که تکمیل شود حجّ من آنگه میرم

زین جهت دست به پای تو فشاندم بر خاک

تا کنم دیده فدا، چشم به راه تیرم

ای قد و قامت تو معنی «قدقامتِ» من

ای که الهام عبادت ز وجودت گیرم

وصل شد حال قیامم ز عمودی به سجود

بی رکوع است نماز من و این تکبیرم

جسدم را به سوی خیمه ي اصغر نبرید

که خجالت زده زان تشنه لب بی شیرم




برچسب ها :

موضوع :
مذهبی ,  , 

 

چیزی که باعث عاشورایی شدن یک بچه شیعه میشود ، بصیرت اوست

وگرنه در لباس مشکی پوشیدن یک داعشی از ما عاشورایی تر است !




برچسب ها :

موضوع :
مذهبی ,  , 

 

در كتاب دارالسلام آمده است: طلبه اى سه حاجت داشت و مدت ها به زيارت حضرت ابوالفضل (عليه السلام ) مشرف مى شد. روزى در حالى كه در مقابل ضريح با كمال ادب و احترام ايستاده و مشغول زيارت بود، ناگاه ديد عده اى از زنان عرب با پاى برهنه و در حالى كه كودك فلجى را به دست گرفته بودند وارد حرم شدند، و هلهله كنان دور ضريح چرخيدند و بيمارشان شفا پيدا كرد و از حرم خارج شدند.

آن طلبه وقتى اين صحنه را مشاهده مى كند، نزديك ضريح مى آيد و مى گويد: من چند سال است مى آيم و حوائجم برآورده نمى شود، ولى به اين عرب هاى بيابانى اين گونه التفات داريد!..و با صورت قهر و غضب از حرم بيرون مى رود و تصميم مى گيرد ديگر به زيارت آن حضرت نرود. به نجف مى رود، در آن جا به او مى گويند: خادم شيخ انصارى (رحمه الله) چند بار آمد و سراغ شما را گرفت، وى نزد شيخ مى رود. شيخ به او مى فرمايد: با حضرت ابوالفضل (عليه السلام) قهر نكن، حج مى خواهيد، خانه می خواهيد، عيال مى خواهيد، براى شما فراهم می شود... خدا كند طورى يقين داشته باشيم كه براى ما تزلزل حاصل نشود. خداوند متعال در سوره شعرا میفرماید: "ياران حضرت موسى (عليه السلام ) گفتند: قطعا فرعون و فرعونيان به ما مى رسند، يعنى هلاك مى شويم؛ ولى حضرت موسى (ع) فرمود: چنين نيست، پروردگارم با من است و به زودى مرا راهنمايى خواهد كرد." يعنى پشتم مثل كوه محكم است، چون آن ها كه به ما وعده همراهى و نصرت داده اند با ما هستند و رفيق نيمه راه نيستند.

در محضر بهجت 1: 71




برچسب ها :

موضوع :
مذهبی ,  , 

 

شیخ عباس 74 ساله، که 36 سال خادم حرم حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) بوده، در مورد جریان آب دور قبر علمدار کربلا توضیح داده :

•٠·˙

قبلا دو چشمه در سرداب مطهر وجود داشت که از 400 سال قبل که آب لوله‌کشی نبود این آب مرتب می‌جوشید و از یک طرف وارد و از طرف دیگر خارج می‌شد که مزه و طعم آن آب از بهترین آب معدنی امروز هم بهتر بود و آن سرداب پله داشت مردم می‌آمدند و از آن آب به عنوان تبرک استفاده می‌کردند که آب در تابستان خنک و در زمستان گرم بود.

اما یک فرد از خدا بی‌خبر آمد به بهانه اینکه تَرَکی در دیوار حرم اباالفضل پیدا شده گفت، می‌خواهم آزمایش کنم این آب از کجا می‌آید و بعد آن دو چشمه را کور کرد و هر چه تلاش کردند، آن دو چشمه احیا نشد.

اما بعد از دو ماه آب دوباره بالا آمد و به سرداب رسید و آن آب چشم‌های کور شده را شفا می‌داد.

از 50 سال قبل تاکنون این آب در یک سطح ثابت مانده و نه کم و نه زیاد می‌شود.

وی ادامه داد: شما به خوبی می‌دانید اگر آب به مدت 10 روز در یک جا بماند گندیده می‌شود، اما این آب با وجود اینکه در ورودی آن بسته شده مانند گلاب می‌ماند و در اطراف قبر مطهر حضرت اباالفضل حلقه زده و همچنان بسیار تازه و معطر مانده است

وی افزود: هم اکنون در بخش درب صاحب‌الزمان مرقد مطهر اباالفضل پنجره کوچکی قرار دارد که وصل به سرداب حرم است و اگر نگاه کنید از آن مرتب بوی گلاب می‌اید و این همان آبی است که متأسفانه خادمان کنونی در ورودی آن را و راه رسیدن به سرداب را به روی زوار بسته‌اند. (پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت)

این آب چند ویژگی دارد: اول اینکه اگرچه راکد است، هرگز رنگ و طعم آن از دست نرفته و گندیده نشده است.

ویژگی دیگر آن که سطح آب بالاتر از قبر مطهر آقا ابوالفضل(علیه السلام) است اما آب از دیواره دور قبر به داخل نفوذ نمی‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر




برچسب ها :

موضوع :
مذهبی ,  , 

بانوان عاشورا


پيرامون زنان در حادثه كربلا در دو محور سخن مي‏توان گفت: يكي آن كه آنان چند نفر و چه كساني بودند، ديگر آن كه چه نقشي داشتند.

زناني كه در كربلا حضور داشتند، برخي از اولاد علي«ع» بودند، و برخي جز آنان، چه از بني هاشم يا ديگران.

زينب، ام كلثوم، فاطمه، صفيه، رقيه و ام هاني، از اولاد اهل بيت عليهم السلام بودند، فاطمه و سكينه، دختران سيد الشهدا«ع» بودند، رباب، عاتكه، مادر محسن بن حسن، دختر مسلم بن عقيل، فضه نوبيه، كنيز خاص امام حسين«ع» و مادر وهب بن عبد الله نيز از زنان حاضر در كربلا بودند.(1)

5 نفر زن كه از خيام حسيني به طرف دشمن بيرون آمدند، عبارت بودند از: كنيز مسلم بن عوسجه، ام وهب زن عبد الله كلبي، مادرعبد الله كلبي، مادر عمر بن جناده، زينب كبري«ع».

زني كه در عاشورا شهيد شد، مادر وهب بود، بانوي نميريه قاسطيه، زن عبد الله بن عمير كلبي كه بر بالين شوهر آمد و از خدا آرزوي شهادت كرد و همانجا با عمود غلام شمر كه بر سرش فرود آورد، كشته شد.

در عاشورا دو زن از فرط عصبيت و احساس، به حمايت از امام برخاستند و جنگيدند:




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , مذهبی ,  , 

به گزارش پایگاه 598 ، آزادی شهر استراتژیک «جرف‌الصخر» عراق، بنا به دلایل متعدد، از آزادی شهر آمرلی این کشور و بنا به برخی اقوال، حتی از عملیات پیروزمندانه «قلمون» سوریه نیز مهمتر است. عملیات عاشورا هم که به آزاد‌سازی این شهر منجر شد خود، گفتنی‌های شنیدنی دارد که برخی از آنها شاید برای عده‌ای حتی باورکردنی نباشد. به عنوان مثال این منطقه از سال 2003 محل جولان تروریست‌ها بوده و حتی آمریکایی‌ها در طول 9 سال اشغال عراق نیز نتوانسته بودند (یا شاید هم نخواسته بودند) آن را پاکسازی کنند. در این باره گفتنی‌هایی است:

 اونهایی که اهل دقتند ادامه مطلب رو از دست ندند......




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , دانشجو وبسیجی ,  , 




برچسب ها :

موضوع :
-عکس- , دانشجو وبسیجی ,  , 

 

سخنان پیشین شیخ مجاهد ، شیخ باقرالنمر در باره امام خامنه ای

دریافت




برچسب ها :

موضوع :
-فیلم وکلیپ- , سیاسی ,  , 

بسم رب الحسین

برگزاری مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین در محل تالار شهید حیدری دانشکده پرستاری و مامایی

 

زمان: چهارشنبه 93/8/7 از ساعت 1 الی 2

 




برچسب ها :

موضوع :
-اخبار- , اطلاعیه ها ,  , 
علمدار

كس پيش تو دم ز زور و بازو نزند

كو آنكه برابر تو زانو نزند؟

لب تشنه ز علقمه گذشتي آري

دريا كه به رودخانه ها رو نزند




برچسب ها :

موضوع :
-عکس- , مذهبی ,  , 




برچسب ها :

موضوع :
مذهبی ,  ,