منوی اصلی
موضوعات وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لينک دوستان
پيوندهاي روزانه
نويسندگان
جستجو
مطالب پيشين
آرشيو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی
ابر برچسب ها

ملت ما با پیشرفتها ثابت کرد که در سایه ی آمریکا زندگی نکردن،به معنای عقب افتادگی نیست.

این نکته ی مهمی است.ملت ما ثابت کرد که وابسته نبودن به آمریکا وقدرت های بزرگ

نه فقط موجب عقب افتادگی نیست،بلکه موجب پیشرفت است.

وابسته نبودن به قدرت های بزرگ برای یک ملت فرصت است،نه تهدید،

واین فرصت را بحمدالله ملت ایران باقدرت خود، باشجاعت خود، باهوشمندی خود به دست آورده است.




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , سیاسی , دانشجو وبسیجی ,  , 

...مـــا میتـوانیــم...

آیت الله خامنه ای:

اینی هم که یک روزی کشور ما وملت ما کاروان دانش را آن چنان پیش ببرد که بتواند در دنیا مرجع علمی باشد،چیز ممکنی است .البته مقدماتی دارد،که این مقدمات باید طی شود واین مقدمات شروع هم شده،یکی از این مقدمات همین خودآگاهی ماست که احساس کنیم که «باید» واحساس کنیم که «میتوانیم».

امام خمینی(ره):

شما دو جهت را در نظر بگیرید که من مکرر عرض کردم،یکی اعتماد به خداوند تبارک وتعالی،که وقتی که برای ا بخواهید کار بکنید به شما کمک میکند،راه را برای شما باز میکند در هر رشته ای که هستید راه های هدایت را به شما الهام میکند ،ویکی اتکال به نفس ،اعتماد به خودتان.شما خودتان جوان هایی هستید که میتوانید همه کارها را انجام بدهید.مخترعین ما میتوانند در سطح بالا اختراع بکنند .مبتکرین ما میتوانند در سطح بالا ابتکار کنند ،به شرط اینکه اعتماد به نفس خودشان داشته باشند،ومعتقد بشوند به این که «می توانیم».




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , دانشجو وبسیجی ,  , 

جملات برگزیده از حضرت آيت‌الله خامنه‌ای درباره ی دانشجو:

*بنده دلم مى‌خواهد اين جوانان ما شما دانشجويان؛ چه دختر، چه پسر و حتّى دانش‌آموزان مدارس، روى  ريزترين پديده‌هاى سياسى دنيا فكر كنيد و تحليل بدهيد

*مظهر شهامت و سرعت عملِ ملت ايران دانشجويان بودند؛ آن هم دانشجويانى كه پيرو خطّ امام بودند، نه دانشجوى وابسته به فلان حزب سياسى يا فلان تشكيلات گوناگون و بى‌ايمان؛ نه، دانشجويى كه خطِّ امام را قبول داشت و به آن مؤمن بود.

*در جنگ نرم، شما جوانهاى دانشجو، افسران جوان اين جبهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ايد... افسر جوان تو صحنه است؛ هم به دستور عمل ميكند، هم صحنه را درست مى‌‌‌‌‌‌‌‌‌بينيد؛ با جسم خود و جان خود صحنه را مى‌‌‌‌‌‌‌‌‌آزمايد. لذا اينها افسران جوانند؛ دانشجو نقشش اين است.

*عزيزان من! رابطه با خدا را جدّى بگيريد. شما جوانيد؛ به آن اهميت بدهيد، با خدا حرف بزنيد، از خدا بخواهيد.مناجات،نماز، نماز با حال و با توجّه، براى شما خيلى لازم است. مبادا اينها را به حاشيه برانيد.

*فرق شماى جوان و دانشجو و صادق و پاكيزه‌دل، با يك آدم سياسى‌كار بايد در همين باشد؛ حرفتان را صريح بزنيد؛ آنچه را كه ميزنيد، از دل بزنيد؛ و اگر چنانچه معلوم شد كه اشتباه است، سريع پس بگيريد؛ راحت. اين، به نظر من يكى از بهترين شاخصه‌هاى دانشجوئى است.

*من مى‌خواهم غالب يا بيش از غالب بدنه دانشجويى كشور، مجموعه‌اى متعهّد و داراى احساس مسؤوليت نسبت به آرمانهاى دانشجويى باشند. يكى از اين آرمانها مسأله علم است؛ دومى عدالتخواهى است و آرمان سوم، آزادانديشى و آزاديخواهى است.

*انتظار من از شما جوانها و اساتيد اين است. توليد علم كنيد. به سراغ مرزهاى دانش برويد. فكر كنيد. كار كنيد. با كار و تلاش مى‌شود از مرزهايى كه امروز دانش دارد، عبور كرد.

*من همه‌ى دانشجويان را به «دانشجویى» به معناى واقعى كلمه - يعنى دنبال علم رفتن - و به فعاليتهاى متناسب با دانشجوئى دعوت ميكنم؛ چه فعاليتهاى اجتماعى، چه فعاليتهاى سياسى.

*سیاست زدگی و سیاست بازی به هیچ وجه مورد تأیید نیست اما سیاست گری و برخوردار شدن از قدرت فهم و تحلیل سیاسی، نیاز مبرم دانشجویان و دانشگاههاست.

*از دانشگاه هميشه و در همه جا اين انتظار هست كه محل جوشش و اوج دو جريان حياتى در كشور باشد: اول، جريان علم و تحقيق؛ دوم، جريان آرمان‌گرایى‌ها و آرمان‌خواهى‌ها و هدفگذارى‌هاى سياسى و اجتماعى.

*در زمينه‌ى مسائل علمى بايد دنبال قله بود؛ كه اين، توجه شما را به درس خواندن و خوب درس خواندن بايد نتيجه بدهد.

*سطح معرفت را بالا ببريد. با قرآن، با نوشتجات مرحوم شهيد مطهرى، با نوشتجات فضلاى بزرگى كه خوشبختانه امروز در حوزه‌هاى علميه حضور دارند، آشنا شويد.




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , دانشجو وبسیجی ,  , 

کارتان را برای خدا نکنید، برای خدا کار کنید!

تفاوت اینکه کسی کارش را برای خدا بکند با کسی که برای خدا کار کند زیاد نیست فقط همین قدر است که ممکن است حسین (علیه السلام) در کربلا باشد و من در حال کسب علم برای رضای خدا ...

شهید سید مرتضی آوینی




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , دانشجو وبسیجی ,  , 


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد